Forum > Demolåtar
The Iken Band She's Gone nymix.
IKEN:
tagit bort länken....... måste nog kröka en jävla massa för att få till det verkar det som :lol: :D
har 70 cl whiskey i barskåpet,och en back bira i kylskåpet,räcker det?? :P
Rattlesnake:
Riktigt tunggung det här.
Basen - kanon!!!
Gitarrerna riktigt bra
Trummorna är bra spelade men låter Ez-drummer std - slaskigt ambiens med för fjösig virvel.
Sången är lite för mjäkig, skulle behövt lite mera attityd och, för att behålla livekänslan, skulle det kunna vara lite mera burkighet, som att den hade gått igenom ett PA. Tycker den ligger för högt mixad också.
I övrigt är mixen bra, blir lite rörigt i början med tre gitarrer, dock. Likaså blir det tomt när bara en går.
IKEN:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 23.03.2008, 01:54:01 ---Riktigt tunggung det här.
Basen - kanon!!!
Gitarrerna riktigt bra
Trummorna är bra spelade men låter Ez-drummer std - slaskigt ambiens med för fjösig virvel.
Sången är lite för mjäkig, skulle behövt lite mera attityd och, för att behålla livekänslan, skulle det kunna vara lite mera burkighet, som att den hade gått igenom ett PA. Tycker den ligger för högt mixad också.
I övrigt är mixen bra, blir lite rörigt i början med tre gitarrer, dock. Likaså blir det tomt när bara en går.
--- Slut citat ---
Ang.sången,har fått höra att den var för låg,så jag drog upp den och komprimerade.....
kanske borde den backa lite.....?Och mjäkig är den,''borde'' göras om,men orkar inte....Basen..... Tjaa,vad säger man om Rickenbacker.... :D
Även jag tycker att det är rörigt i början,men hur skall det fixas?har funderat som faan på det.......
EZ.a är mycket riktigt trummis här,virveln finns där,den skall nog upp några snäpp känns det som.
Dock gillar jag det ''tomrum'' som blir i solodelen,bas,trummor och 2 gitarrister som lirar i tur o ordning....... :)
Tack för lyssning ock anmärkningar. :D
Åsa:
Tjenare! Det var skönt gung i den här, det är inte min musiksmak egentligen faktiskt alls, men det har jag sagt om mkt här och så sitter jag här och lyssnar och låter mig ryckas med, den ena genren efter den andra! Du sjunger bra, ha lite mer kaxig attack bara, smyg inte på orden utan ta tag i dom, kliv fram på dom, driv låten!
ps. jag tycker INTE sången ska sänkas
IKEN:
Tack!!
Sången låter skit,''borde'' lägga om den,förövrigt är jag ''rätt' nöjd med låten. :)
mixen vill inte funka ordentligt,fattar inte varför faktiskt.... :unsure:
Kul att du lyssnade och gillade..... B)
Låten i sej är bra( jag vet,eget beröm luktar illa)mixen däremot........
fast,det spelar ingen roll om 1000 år.... :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida