Kontrollrummet

SoundSlope - Floating Grass

gäst · 6 · 1461

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Sjuk, Alvedon och en knippe mjuka syntar. Manfred Mann möter Tangerine Dream. Synths senaste som inspirationskälla.


LÅTNAMN: Floating Grass
ARTIST/GRUPP: SoundSlope
GENRE: Soundscapes
LÅTLÄNGD: 4.27
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 
« Senast ändrad: 08.04.2008, 11:09:36 by jay thomas »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Rogivande det här. Tyckte det var skitsnyggt hur nya stämmor kommer in vid 0:42, hela det partiet är perfekt. Låten hade i mina ögon en svacka vid typ 3:25, kanske ljudet den bjäppiga basen som jag stör mig på :).
Trevligt
/S
www.myspace.com/staffanjonsson


jay thomas

  • Gäst
Tack för lyssning och kommentar Stajo!  :)

Nu finns det en ny version att lyssna på, lite långsammare och därigenom lite längre. Basljudet är utbytt mot ett något "mildare".

FG v22


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
sådär "efter-lunch-koma". detta sitter helt klockrent till lite drömsk lyssning. riktigt bra. fast floating grease skulle jag byte. får mig att må illa efter lunchen :D

alfloat, floating eller nåt bara ;)

myspys
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp jag gillar också detta.
Filmiskt lite drömskt så där,hamnar i en skön feeling..Snygga drillar på flöjten eller vad det nu var..
Men skippa synt basen JT,kör på din nya Yamaha - det går att sätta dom där tonerna med lite practice. Päjs of Käke som vi säger här uppe när vi skall beställa nåt på fiket :D

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
sådär "efter-lunch-koma". detta sitter helt klockrent till lite drömsk lyssning. riktigt bra. fast floating grease skulle jag byte. får mig att må illa efter lunchen :D

alfloat, floating eller nåt bara ;)

myspys

Tack Emulator!  :) Floating grease är bytt på majspejs till Floating Grass istället.  ;)

Japp jag gillar också detta.
Filmiskt lite drömskt så där,hamnar i en skön feeling..Snygga drillar på flöjten eller vad det nu var..
Men skippa synt basen JT,kör på din nya Yamaha - det går att sätta dom där tonerna med lite practice. Päjs of Käke som vi säger här uppe när vi skall beställa nåt på fiket :D

Mvh
Micael

Tack Micael!  :) Den Päjsen tar nog lite tid att sätta även om det säker går...  ;)