Forum > Demolåtar

equality - Vårens Vindar - nyinspelning.

<< < (4/4)

freddy:
Jag gillar din röst, den är skönt naturlig och passar klockrent i dina låtar. Det är en fin låt du har här. Det finns dock ett par saker jag känner inte riktigt funkar. Jag gillar inte när trummorna kommer in, vet inte hur du hade tänkt dig detta. Men fillen känns konstig och inte alls naturlig, flytet i låten dör direkt. Det andra som känns väldigt konstigt är Dr delay som du lägger på "kom". Det känns inte speciellt snyggt i min mening, bättre utan.

Hur som helst. Bra och komplett låt som jag gärna lyssnar många gånger på.

Rattlesnake:
Trodde jag postade här igår, men mitt inlägg kom inte med... :unsure:

Jag håller med freddy i mycket, trummorna virrar till det och ekot på "kom" låter konstigt då det är mera vässat än leaden. Du har ju lite nasal röst, men här känns den snuvig... Men bra sjunget i övrigt, tonerna är hela och rena.
Basen är dansbandsaktig, lite för tråkig.

Men låten/kompositionen är hög Eq-klass, gitarrplocket är du, och körerna är så sköna. Lite snålt att de är med så lite. :P

Gillar även pianot mycket, det ger mig Cats Stevensvibbar.

equality:
freddy: Tack! Grejen är den att jag har blandat inspelningar från en gammal version med ny och det passar nog inte riktigt ihop. Delayet på "kom" skall bort. Kul att det är lyssningsbart ändå men jag vill gärna försöka förbättra.
Rattlesnake: Trummorna tycker iaf jag att de funkar någorlunda men det skall nog vara vispar. Basen kommer inte jag längre med. Cat Stevens är en gammal idol här. Han har tydligen gett ut en ny skiva nu som Yusuf Islam, 25 år efter den senaste. Thnx!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion