Forum > Demolåtar

equality - Vårens Vindar - nyinspelning.

<< < (3/4) > >>

equality:
Sitter pa ett hotell i Kyoto, Japan och laser detta. Stort tack Janne for lyssning och komnmentarer. Nar far man hora dina eminenta stycken igen? Skall ta mig en titt pa denna igen nar jag kommer hem om en vecka. Nu skall jag ut och titta pa de blommande japanska korsbarstraden. Ha det gott!

mahan:
Tjou EQ!
Medan du e ute o plockar körsbär ska jag passa på att kommenterar detta härliga stycke. KR:S trubadur och balladsångare numero 1 har gjort det igen. Fan va din röst passar till denna typs musik, Allt funkar skönt till 2:00, en skön trubarurstämning,
men sen när vi kommer 2:00 framåt så händer det alldeles för mycket,
trummorna kommer in bankande och flere instrument som spelar solo på samma gång, låter lite rörigt.
Skulle höra denna solodel helst ackebottnad utan piano och utan trummor tycker jag.
I solot kunde däremot en flöjt eller ett svagt munspel rycka in :)
Dessutom kunxde solodelen kortas av något.
Basen kan du hålla kvar som den är, den ger gott botten

Jättefin låt, som lite dras ner av solodelen nu, får lixom lite varuhus/hiss musik vibbar av den delen nu.
Så om du orkar lite skruyva till så får du åtmistone en nöjd finne på tråden :D

Kör försiktigt i Kyoto! :)

h.  johan
Kyobbnäs

ynot:
vacker låt mycket fin text bra lirat helt klart.
 sången är lite stel i inledningen inget som är surt känns mer lite oegagerat men sen sitter den fint när låten kommer igån o när körren dycker upp oxå blir det riktigt bra.

inte långt från högsta kvalite.

tony

SYNTH:
Tjena equality jag tycker har en härlig röst! B)
Tycker du har fått till en skön mysig låt som jag gillar skarpt.

equality:
....----....

EDIT: Jaha, där ser man vådan av ett Japanskt tangentbord. Meningarna bara försvinner. Märkligt! Såg rätt bra ut när jag ser det iaf. Har nu ett svensk tangentbord och det ser ännu bättre ut.
mahan: Glad att du gillar mina trubbeladurförsök. Var nog för ivrig med solot och det helt enkelt för mycket, som du skriver och skall sanera lite. Nej, bevare mig, hissmusik vill jag inte göra.
ynot: Tnx pal! Krä'vs lite omändringar som sagt.
SYNTH: Tackar med en bugning som de kör stenhårt med här i Japan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion