Forum > Demolåtar

Do You Hate Me?

<< < (6/6)

Bengan_gbg:
MacTS: Trodde du hört den här på "andra stället"?  Basen är lite fippel genom behringers baspryl BD21 eller vad den heter. Kul att låten gillas. Murret behåller jag för den medvetna "retro-fit" jag har på senaste alstren :)....men jag hajar vad du menar....

Rattlesnake:
Låter ju väldigt färdigt för mig, det är bara några saker som jag tycker kunde slipas på.

Trummorna är underliga, låter som att baskagge, virvel och OH är i olika rum. Virveln skulle det kunna vara betydligt mera bett i, tycker den driver på i början, släpar sedan. Plektrumrasslet från basen känns som det ligger lite efter.

Körerna är maffiga, men låter lite mysko ändå, det hade nog låtigt bättre om de var en bit längre bort från micken.

Sång, gitarrer, och bas låter bra. Den fingerplockade guran i verserna har riktigt skön feeling. Bra mix är det också, kul att du vågar ta ut svängarna i panoreringen. Och tycker inte att det krockar i basen trots att det är botten i gurorna.

Åsa:
Jadå! Jag hittar mkt bra låtar idag, nån vecka sen jag lyssnade..då hinner det hända mkt här!
Gillar verkligen refrängen, du sjunger riktigt bra! Tekniken uttalar jag mig inte om, inte så hemma där men i mina öron låter det bra.

MacTS:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 31.03.2008, 18:49:59 ---MacTS: Trodde du hört den här på "andra stället"?  Basen är lite fippel genom behringers baspryl BD21 eller vad den heter. Kul att låten gillas. Murret behåller jag för den medvetna "retro-fit" jag har på senaste alstren :)....men jag hajar vad du menar....

--- Slut citat ---

Jo jag har hört den där också, men har varit lite upptagen så jag har inte hunnit kommentera den ännu. Är med på vad du menar med retro-feelingen.

Bengan_gbg:
MacTS; Nä - jag tycker ju inte man måste svara bara för att man hört den heller på ngt vis :) gött att du hajar!

Skallerormen: Jo - det kan allt slipas på mycket tror jag. Kanske ska limma ihop trummorna m ngt reverb eller ngt later on. Just nu får det vila lite känns det som. Man brukar ju få lite annan distans till låtarna på några veckor. Tack för god input!!!! Har nog inte direkt gjort några väldigt utsvävande panoreringar väl?

Åsa; Vielen danK! Det kommer det där med tekniken - om du vill och orkar! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion