Kontrollrummet

1up-upbeat kul Trancelåt på 1up-vis!

1up · 18 · 19302

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Glad påsk på er alla! här kommer ett 5:30 minuter långt påskägg i trancestil givetvis med 1up-touché. Bara att sträcka ut, lyssna och förbereda dig på att njuta av de skönaste tongångarna du hört sedan förra årets frosseriätande av påskgodis! :)...

1up-upbeat kul.mp3




Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
nice :) blir inte skitmycke andra kommetnarer, inte riktigt hemma i genren. låter snyggt gjort, välordnat alltihop på något sätt. ägghalva med 1updill på lixom :)

glad påsk mannen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
nice :) blir inte skitmycke andra kommetnarer, inte riktigt hemma i genren. låter snyggt gjort, välordnat alltihop på något sätt. ägghalva med 1updill på lixom :)

glad påsk mannen :)

Tackar :)

Och Glad Påsk :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar. Länge sen jag var inne på denna typ av musik. Men meditativt är det, mer än dansant. Ambient? (flytande begrepp det där)
Lustig sång.

Men innovativt ändå på 1upvis, och en intressant lyssning...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lyssnar. Länge sen jag var inne på denna typ av musik. Men meditativt är det, mer än dansant. Ambient? (flytande begrepp det där)
Lustig sång.

Men innovativt ändå på 1upvis, och en intressant lyssning...

Kanske inte så dansant, nej. Ambient? Bra fråga. Jag tänker på ambient som lågtempolåtar. Som bygger på ren stämning. Ska vi kalla det trance-ambient-1up-crossover? :)

Whii innovativt, yes! :)

Tack för din tid och engagemang.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Får (lite) i börjarn Kraftwerks vibbar av den hur som helst en skön låt 1up gillas! B)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Får (lite) i börjarn Kraftwerks vibbar av den hur som helst en skön låt 1up gillas! B)

Kraftweks, eh :), gott att det gillas, som mina fans säger:

1up - istället för glass!


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Inte min genre men helt klart en kul låt och trevlig lyssning. Snygg ljudbild, skulle säkert funka kanon som klubbmusik!



Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Inte min genre men helt klart en kul låt och trevlig lyssning. Snygg ljudbild, skulle säkert funka kanon som klubbmusik!



oki, bockar :)!! hehe Har ju jobbat en del på ljudbilden, så det var trevligt att höra.

Någon som har kontakter inom klubbvärlden som skulle vilja sprida låten vidare? Bara att höra av sig så ordnar vi upp det!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
nej det här var inte min påse känns för blekt för mig och det händer inte så mycket. men som sagt det är ju inte min påse.



https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Soft och skön, men för händelselös för min smak också, är inte så fötjust i chillout/ambient, men jag får faktiskt en känsla från några synthpopgrupper såsom page och S.P.O.C.K  så ute och seglar är du definitivt inte, det är nog mest en fråga om tycke och smak i musikvärlden.
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Shysst. Känns lite som det där norska bandet som jag inte kommer ihåg vad dom heter, som gjorde låtar som hette eple och poor leno. Inte så jättemycket club eller trance i mina öron, men det skulle ju en remix råda bot på :)

Tycker ljudbilden är lite skev till en början. Bas och bastrumma ligger väldigt högt. Men sedan fylls det på med annat också, och då blir det bättre. Känns ändå som att bastrumman är lite överviktig... eller låter lite fel. typ för mycket klick, för lite subbas. Fast jag vet inte, det säger jag nog bara för att jag letar efter nåt att kommentera.

[edit innan postning: nu har jag googlat, de heter röyksopp]
blargh


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Musiken låter som nåt från typ TIP-world. Lite svävande, ambienttransigt. Skön chill, kanske lite för monotont efter ett tag.
Sången kan jag inte riktigt bestämma mig för... När den kommer i början (fajberglass) låter den väldigt malplacerad. När det sjungs lite längre passar det bättre men kanske mest för att man har vant sig. Men så hör man lite vibbar av Bruce Haack och Kraftwerk och så låter det ändå rätt fint... Arenaljudet tycker jag personligen inte är så kul. Det känns som det är överanvänt av typ Scooter för att få folk på dansgolvet att skrika med eller nåt sånt. Det passar inte så bra för en chill-låt tycker jag.
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


jay thomas

  • Gäst
Det här gillar jag!  :)

Kan vara otroligt skönt med en tung monoton botten och så händer det lite vid sidan om, som på något sätt vävs in i musiken. Din sång påminner otroligt mycket om Ralf Hütter och det är koolt.  :) Möjligtvis skulle du kunna slänga in något helt annorlunda som break men annars tycker jag låten är så bra som den är. Schyssta ljud, bra driv.  :)

Möjligtvis kan jag hålla med om det malplacerade Arenaljudet.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Coolt beat, det här med  rytm är du bra på ;)

Kul med "radio-rösten" oxå. Den gillar jag bäst.

Kör hårt!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hejs!

det mysmonotona tilltalar mig, den blir liksom aldrig seg eller tråkig :)

gillar din sång, nog bland det bättre sång jag hört från dig!

'I'll cut my throat"   ;)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Hejs!

det mysmonotona tilltalar mig, den blir liksom aldrig seg eller tråkig :)

gillar din sång, nog bland det bättre sång jag hört från dig!

'I'll cut my throat"   ;)


Mysmonotont  :wub: trevligt att kunna leverera mys. :)  haha visst är
'I'll cut my throat"  fin, det är en sampling dock, om du nu trodde annorlunda :D


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
nej det här var inte min påse känns för blekt för mig och det händer inte så mycket. men som sagt det är ju inte min påse.





"blekt och händer inte så mycket" kanske har en relevans ändå. Får fundera över det. Tack för lyssning!