Forum > Färdiga produktioner
stajo feat. Marruschkka - Why
equality:
Suverän låt, bra arrad och man längtar efter basen och sen kommer den tillsammans med trummorna och allt öppnar upp. Snyggt! Mycket känslor i detta, fint uttolkade av Marruschkka.
Tekniskt tycker jag du har lyckats väva samman instrumenten och sången till ett rum vilket inte är det lättaste. Sångljudet är lite hårt i mina öron som om det saknas lite bas? Kanske kan eq:as något? Detta är skitsaker och jag njuter i fulla drag av en ny Stajolåt som jag visserligen hört förut men inte denna tappning. Bra jobbat båda två!
stajo:
--- Citat från: equality skrivet 21.03.2008, 23:58:03 ---Suverän låt, bra arrad och man längtar efter basen och sen kommer den tillsammans med trummorna och allt öppnar upp. Snyggt! Mycket känslor i detta, fint uttolkade av Marruschkka.
Tekniskt tycker jag du har lyckats väva samman instrumenten och sången till ett rum vilket inte är det lättaste. Sångljudet är lite hårt i mina öron som om det saknas lite bas? Kanske kan eq:as något? Detta är skitsaker och jag njuter i fulla drag av en ny Stajolåt som jag visserligen hört förut men inte denna tappning. Bra jobbat båda två!
--- Slut citat ---
Ja här blev det nog bättre med rummen ja, kanske för att jag visste vilket rum jag befann mig i ;). Tycker också Marruschkka får fram känslorna perfekt. Lite mer bas, jo jag skar ju under 80hz kanske för hårt? Skall se skall se.
Tack, tack för komments :)
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 21.03.2008, 23:58:03 ---Suverän låt, bra arrad och man längtar efter basen och sen kommer den tillsammans med trummorna och allt öppnar upp. Snyggt! Mycket känslor i detta, fint uttolkade av Marruschkka.
--- Slut citat ---
*rodnar lätt*...vilket fint beröm vi fick nu :wub:
Ja, den här låten väcker känslor hos mej, bra att jag lyckats förmedla dem, sen är hela ljudinramningen så läcker så man vill bara lida mer, stanna kvar i detta ;)Terapi?!!!*s*
/Marr
Yllet:
Gillar pianoreverbet bättre i denna versionen (bara lyssnat på ynots tidigare), men sången ligger för platt på som det känns nu... Sången ligger i ett annat mindre rum, det passar inte riktigt.
/Jon
Harmonica mike:
Ja vad säger man..
Fy fanken så dj--la bra! Marr tar verkligen fram känslan i denna Staffan.Ohyggligt känslosam låt.Svårt att göra sånt här trovärdigt som sångare/sångerska,Marr fixar det med bravur..
Mer än godkänt på detta,snudd på genialiskt när trummorna och basen gör entre..Mixen tycker jag låter helt okej.
Måste lyssna på de andra versionerna,får svårt att tänka mig att nånting kan toppa detta..
Men Tony och Vallhagen har ju andra kvalite´r..spännande.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida