Forum > Färdiga produktioner
stajo feat. Vallhagen - Why
Harmonica mike:
Jorå Vallhagen funkar bra på denna.
Kanske inte lika stark tagning som Marrs,saknar lite att vallh. hänger ut på några toner med lite vibrato - förmodligen bara en bättre tagning då känslan och uttrycket i rösten finns..
Mer än godkänt - absolut!
Kul grepp med olika sångare Staffan,man blir ju lite sugen att testa :)
Nåväl,Tony kvar att lyssna på.
Mvh
Micael
Vallhagen:
--- Citat från: equality skrivet 22.03.2008, 00:08:10 ---Inte en genre man är van att höra Vallis.
--- Slut citat ---
Sant faktiskt... Men kul att göra. Jag skulle nog vilja göra mer sånt här, men min låtskrivarådra får aldrig ur sig nåt liknande... Det blir gärna lite brötigare det jag gör själv.
Tack massor tjejjer o killar för gosig o bra kritik!
/Bengan
Rattlesnake:
Rent tekniskt bästa och mest transparenta sångpålägget, skulle gissa att hr Vallhagen sitter på en tämligen skaplig liten studio...
Ganska bra mix, men sången ligger lite högt och utanpå. Finns lite irriterande småsaker i sången, ngt smack och konstiga s-ljud, uttalet är inte hundra heller. Men när rösten spricker upp är det verkligen Rock'n'roll.
Här hör jag blåset i arret första gången, låter bra. Men slutet känns nypt och lite antiklimax.
Vallhagen:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 23.03.2008, 01:18:45 --- skulle gissa att hr Vallhagen sitter på en tämligen skaplig liten studio...
--- Slut citat ---
Det var faktiskt kul att läsa:) ... Men nja, inget märkvärdigt här, ett sovrum med matta på golvet, en SP VTB1 som preamp och en stormembranare i tolvhundrakronorsklassen (MXL V67). Jag brukar slänga upp ett täcke över en garderobsdörr som dämpning.
Kommentaren om uttal förstår jag. Är ju för bövelen östgöte och van att sjunga på svenska :P... Det tog ett tag att bli bekväm att sjunga ordet "why", och det är väl ännu inte formfulländat.
Tack för åsikten!
Vill passa på att tacka musikerstajo för ett nice samarbete. Kul:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida