Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Wernborg - Learn your lesson
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.02.2008, 01:54:30 ---En av de bästa svenska låtar jag hörde utomlands förra året. Tack och lov för KR och internet :)
--- Slut citat ---
Per har två stjärnor i himlen.Vi övriga har en var.. :wub:
Mvh
Micael
gitarrmannen:
Skönt driv i låten.. Gött med lite blues vibbar på denna site..!
Om du är intresserad av min åsikt så tycker jag att skippa gitarren på introt. Tycker pianot fixar introt helt själv, lite skumt kändes det när resten av "bandet" kickar in, jag fick direkt ingen förvarning om att nu börjar låten.
Skönt munspel lir, "lagomt" med dist på den. Skön rivig röst, kanske synd att botten i rösten är bortskuren, skulle lyfta fram hans naturliga botten i rösten en aning.
Tjo!
gitarrmannen...
Harmonica mike:
--- Citat från: gitarrmannen skrivet 07.05.2008, 17:01:50 ---Skönt driv i låten.. Gött med lite blues vibbar på denna site..!
Om du är intresserad av min åsikt så tycker jag att skippa gitarren på introt. Tycker pianot fixar introt helt själv, lite skumt kändes det när resten av "bandet" kickar in, jag fick direkt ingen förvarning om att nu börjar låten.
Skönt munspel lir, "lagomt" med dist på den. Skön rivig röst, kanske synd att botten i rösten är bortskuren, skulle lyfta fram hans naturliga botten i rösten en aning.
Tjo!
gitarrmannen...
--- Slut citat ---
Gitarr mannen:
Blues,ja som balsam för själen..Det låg en inräkning,men jag fick order att ta bort den när jag mixade filerna.Tycker det är rätt fräckt när det tvär drar igång...Gurans vara eller inte vara,ja vi ser denna som klar så..
Sång och munspel får jag ta på mig,samt mixeriet(Mastring av Jon "Yllet" Rinneby)..Stefan Wernborg resten :) Sången är från en äldre version av låten,så jag fick mycket riktigt skära en hel del i filen,mest för att få bukt med irriterande puffar,och kanske lite av min klang gick förlorad,det har du nog rätt i..Däremot så klarade jag inte att återskapa den känslan som jag har i sången här,antar att den är en "one in a million" tagning..Så vi får leva med detta..och det är inte så svårt :D
Kul att du gillar den.
Mvh
Micael
karl:
en låt som jag har hört många gånger då den då och då poppar upp i datorn när jag har spelaren på random....trodde jag kommenterat den också och har nog så gjort på förra forumet eller på Allears...however....stor music det här som tar tag i en med dels dom instrumentala delarna men också sångpartierna som verkligen sticker ut...gitarreloge till Wernborg som har en närvaro utan like som verkligen kulminerar vid 4:06 som också för låten vidare i någon slags jazzfusionfeel just där....avvägda insatser hela tiden både på munspelet,pianot ,guran och sången....som sagt har hört den många gånger och kommer lyssna vidare många många gånger...riktigt bra dudes
Harmonica mike:
--- Citat från: karl skrivet 07.05.2008, 18:48:03 ---en låt som jag har hört många gånger då den då och då poppar upp i datorn när jag har spelaren på random....trodde jag kommenterat den också och har nog så gjort på förra forumet eller på Allears...however....stor music det här som tar tag i en med dels dom instrumentala delarna men också sångpartierna som verkligen sticker ut...gitarreloge till Wernborg som har en närvaro utan like som verkligen kulminerar vid 4:06 som också för låten vidare i någon slags jazzfusionfeel just där....avvägda insatser hela tiden både på munspelet,pianot ,guran och sången....som sagt har hört den många gånger och kommer lyssna vidare många många gånger...riktigt bra dudes
--- Slut citat ---
Karl:
Wernborg och jag rodnar blygt :wub: Jo i denna så fick vi till det.Utan Steffos fenomenala insatser på arr och det instrumentala,hade låten hamnat i glömskans hav som så många av mina ideér..Nu åker den liksom lite lyxkryssare på nåt sätt :D Liret och arret skall Wernis ha all credit för.
Möjligen är den lite tunn basfrekvensmässigt,mera av en masteringsfråga dock..Funderar på att lämna in den för det..
Stort tack för kommentaren Karl.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida