Kontrollrummet

Harmonica Mike/Wernborg - Learn your lesson

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fan. kommer tillbaks till denna då och då för att lyssna. Pianot är nog favvisen...toner som bara rullarfram som vore det världens enklaste sak.

Gitarren är bra, men fan, pianot. Och sången  :wub:

Riktig jävla milstolpe på KR. Och den låt som först klättrade på Allears  :wub:


satans så svägit arr. såhär i lågvolymlysning låter det verkligen som ett schysst band lirar :)


best of kr 2007 :-)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Håller med dig emulatorn. Detta är en riktig tungviktare. En skärmvältare.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Yey, grym låt. Har missat denna.  :ph34r: Well done!  :D

/Memphis


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En av de bästa svenska låtar jag hörde utomlands förra året. Tack och lov för KR och internet :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En av de bästa svenska låtar jag hörde utomlands förra året. Tack och lov för KR och internet :)



Per har två stjärnor i himlen.Vi övriga har en var.. :wub:

Mvh
Micael


Utloggad gitarrmannen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
  • En 25%:are av bandet korea
    • Visa profil
    • Mikaelraymond.com
Skönt driv i låten.. Gött med lite blues vibbar på denna site..!
Om du är intresserad av min åsikt så tycker jag att skippa gitarren på introt. Tycker pianot fixar introt helt själv, lite skumt kändes det när resten av "bandet" kickar in, jag fick direkt ingen förvarning om att nu börjar låten.
Skönt munspel lir, "lagomt" med dist på den. Skön rivig röst, kanske synd att botten i rösten är bortskuren, skulle lyfta fram hans naturliga botten i rösten en aning.

Tjo!
gitarrmannen...
"Its a constant struggle to find art in the expression, and its a constant struggle to find the expression in art..."


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt driv i låten.. Gött med lite blues vibbar på denna site..!
Om du är intresserad av min åsikt så tycker jag att skippa gitarren på introt. Tycker pianot fixar introt helt själv, lite skumt kändes det när resten av "bandet" kickar in, jag fick direkt ingen förvarning om att nu börjar låten.
Skönt munspel lir, "lagomt" med dist på den. Skön rivig röst, kanske synd att botten i rösten är bortskuren, skulle lyfta fram hans naturliga botten i rösten en aning.

Tjo!
gitarrmannen...

Gitarr mannen:
Blues,ja som balsam för själen..Det låg en inräkning,men jag fick order att ta bort den när jag mixade filerna.Tycker det är rätt fräckt när det tvär drar igång...Gurans vara eller inte vara,ja vi ser denna som klar så..

Sång och munspel får jag ta på mig,samt mixeriet(Mastring av Jon "Yllet" Rinneby)..Stefan Wernborg resten  :) Sången är från en äldre version av låten,så jag fick mycket riktigt skära en hel del i filen,mest för att få bukt med irriterande puffar,och kanske lite av min klang gick förlorad,det har du nog rätt i..Däremot så klarade jag inte att återskapa den känslan som jag har i sången här,antar att den är en "one in a million" tagning..Så vi får leva med detta..och det är inte så svårt :D

Kul att du gillar den.

Mvh
Micael


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
en låt som jag har hört många gånger då den då och då poppar upp i datorn när jag har spelaren på random....trodde jag kommenterat den också och har nog så gjort på förra forumet eller på Allears...however....stor music det här som tar tag i en med dels dom instrumentala delarna men också sångpartierna som verkligen sticker ut...gitarreloge till Wernborg som har en närvaro utan like som verkligen kulminerar vid 4:06 som också för  låten vidare i någon slags jazzfusionfeel just där....avvägda insatser hela tiden både på munspelet,pianot ,guran och sången....som sagt har hört den många gånger och kommer lyssna vidare många många gånger...riktigt bra dudes
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
en låt som jag har hört många gånger då den då och då poppar upp i datorn när jag har spelaren på random....trodde jag kommenterat den också och har nog så gjort på förra forumet eller på Allears...however....stor music det här som tar tag i en med dels dom instrumentala delarna men också sångpartierna som verkligen sticker ut...gitarreloge till Wernborg som har en närvaro utan like som verkligen kulminerar vid 4:06 som också för  låten vidare i någon slags jazzfusionfeel just där....avvägda insatser hela tiden både på munspelet,pianot ,guran och sången....som sagt har hört den många gånger och kommer lyssna vidare många många gånger...riktigt bra dudes

Karl:

Wernborg och jag rodnar blygt  :wub: Jo i denna så fick vi till det.Utan Steffos fenomenala insatser på arr och det instrumentala,hade låten hamnat i glömskans hav som så många av mina ideér..Nu åker den liksom lite lyxkryssare på nåt sätt :D Liret och arret skall Wernis ha all credit för.

Möjligen är den lite tunn basfrekvensmässigt,mera av en masteringsfråga dock..Funderar på att lämna in den för det..

Stort tack för kommentaren Karl.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Litegrann en upplevelse att lyssna på denna nere i tunnelbanan i storstan. INte lyssnat på den på ett tag men minns speciellt att textraden "never seen a subway osv" kändes roande.. Annan uppfattning som krockade med miljön och de dystra personerna omkring, på nåt vis.

Kan meddela att låten fortfarande känns grymt bra! :) Ingen förändring där, men kan inte förklara varför mer än att allt fungerar tillsammans utan kollision, sång, gitarrer, piano :) Munspel också..

Denna låt måste bumpas med lite sanningar om vilket mästerverk det är! Kanske nog trevligaste låten på KR någonsin om jag ska ta i, men sant.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nice!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Svänger!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Litegrann en upplevelse att lyssna på denna nere i tunnelbanan i storstan. INte lyssnat på den på ett tag men minns speciellt att textraden "never seen a subway osv" kändes roande.. Annan uppfattning som krockade med miljön och de dystra personerna omkring, på nåt vis.

Kan meddela att låten fortfarande känns grymt bra! :) Ingen förändring där, men kan inte förklara varför mer än att allt fungerar tillsammans utan kollision, sång, gitarrer, piano :) Munspel också..

Denna låt måste bumpas med lite sanningar om vilket mästerverk det är! Kanske nog trevligaste låten på KR någonsin om jag ska ta i, men sant.


Oj vilken komment Per,sorry - hade missat den..Jo det här är mästerverket i Wernis tappning av de låtar han och jag kokat ihop..
Kan det bli bättre än så här,nej! Jag håller med dig,tillsammans med låtar som "20 million people",, "Don´t give a damn" ,,etc..så har vi nog plats på Kr:s tio i topp lista under året som gått..

Kul att du fick en aha upplevelse till texten i låten i tunnelbanan..

Nice komment Per.

Mvh
Micael


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
ruskigt skönt lirat detta, jag gillar låten skarpt, pianot är grymt och sången så jäkla skön :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härliga kommentarer som haglar över denna gamla dänga.  :wub: :wub: :wub:

Tack.


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Detta gillar jag verkligen. Vilken livekänsla ni har fått till! tror att reverbet bidrar till detta. Som fler andra har sagt, detta skulle funka superbra på en rökig klubb! Bra jobbat!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 :wub:

Vad FAAn ska man säja...Mike the bike och Wärnborg i ett sånt samspel som det här..jag blir mållös!

Kan man bjuda på nåt bättre?Näää...det här skogstoppar det mesta jag hört i den här genren.

Thank you boys :P 
Pianot...guran...sången..muns pelet-vilken ekvilibristik...huja :P


Meeeera!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Fruktansvärt bra. Så läckra fills och skitbra framfört. Sången guld rentav.
Kul att denna grävdes upp igen, annars hade jag missat den så sällan som jag är här!
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mac TS:
Jo jag la ett reverb på mastern för att sy ihop bandet.Wernborg hade varit sparsam med reverb på det han spelade in så det var inte så marigt att få upp hela "bandet" på samma scen.
Det enda som skiljer lite från det övriga,är reverberiet på munspelet,men å andra sidan så gör det inget att det sticker ut lite..Skitkul att du gillade låten.Visst skulle detta funka på en scen,helt klart.

Marr:
Jo det här är en dänga som jag skrev för några år sedan.Wernborg arrade och producerade lite andra tongångar och spelade in allt utom munspel och sång.Sen skickade han mixeriet till mig..
Dessvärre så sägs det att man skall sluta när man ligger på topp..Vilket vi också gjorde tills Emulatorn kokade ihop "Don´t give a damn",en annan höjdare!
Då var det dags igen :D
Riktigt roligt att du tyckte om det.

Nad:
Det tackar vi för nadden, Wernborg ska ha all cred för liret i denna då han lirade allt utom munspel och sång - det tar jag på mig och mixeriet..Som var mycket enkelt då det var riktigt grymt inspelat!
Kul att du gillade det.



Till er alla:
Tack för vänlig och berömmande feedback,vi fortsätter att le :D

Mvh
Micael


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Mycket bra låt, skön "John Lee Hooker-sång"  B)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mycket bra låt, skön "John Lee Hooker-sång"  B)


Den tackar vi för flabb,kul att du också gillade min pipa  :)

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här låten är så otroligt bra att den måste bara upp ur smeten igen! Det kan ju ha till kommit några nya medlemmar sedan sist. Absolut bland det bästa jag har hört i sin genre, en riktig forumklassiker. För någon som har några år på nacken som jag är det dessutom fortfarande fascinerande att det går att sätta ihop något så svinbra utan att upphovsmännen någonsin träffats!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


jay thomas

  • Gäst
Den här låten är så otroligt bra att den måste bara upp ur smeten igen! Det kan ju ha till kommit några nya medlemmar sedan sist. Absolut bland det bästa jag har hört i sin genre, en riktig forumklassiker. För någon som har några år på nacken som jag är det dessutom fortfarande fascinerande att det går att sätta ihop något så svinbra utan att upphovsmännen någonsin träffats!

Stort bock och tack för bumpen! Vilken j***a låt, sitter som minst fyra räkmössor.  :D

Snyggt rakt igenom, återhållet i början och sedan exploderar det mot slutet, grymt, grymt bra helt enkelt! Ett svettigt tack från kontoret efter att ha lyssnat igenom den, och igen, och igen, och igen...


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Oj, det här va innan min tid på forumet, så jag får också ta å tacka för bumpen!
Riktigt bra låt med proffsigt arr! Grymt bra spelat och sjunget! Världsklass!

Tack för musiken gubbar!

Mvh/Leif
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Samma här - inte heller hört - grymt bra.

Jag fick en idé också - om man nu trycker på den gröna playknappen och lyssnar och läser samtidigt så slutar låten spela när man gär till sidan 2 - varför måste det vara så? Kan den inte bara fortsätta att spela låten om och om igen så länge man är inne på samma tråd? Alltid är det väl någon forummaster som läser detta.

Åter till låten som sagt väldigt härlig och när kommer nästa? Vadå ingen planerad :angry:
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Åhh, där kom den igen...bra det..för det är så jäklans sväng i den här...vilket intro av Wärnborg...pianot, guran...jag är kraftigt impad, snacka om röda mattan för resterande..skulle känna mej hedrad över en sån ingång ;)

Skön sång, bra munspel på det...bland det bästa jag hört i den genren...tääänk om man kunde få lyssna till det här lajv...nån gång...jaaaaa...?!! :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
jo det är så jä.....rans snyggt när sången kommern in   :rolleyes:
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj många missade kommentarer på denna.kul!

Tackar equality för bumpen.Tackar alla andra oxå för vänliga kommentarer,och inte minst Stefan Wernborg för ett fantastiskt lir på denna!

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tackar också eq för denna bump. En öronfröjd denna arbetsmåndag.

och
Vafan gör ni här? Ni ska ju var på diverse klubbar i New York och bli rökigt beryktade som de fantastiska svenskarna ingen hört talat om men som spelar skiten ur alla!

Vad finns att tillägga
Kanske sången ... och gitarren vid 210 - och ännu värrre vid 240 ..  :wub:
Försvinn härifrån!  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha ja,vad säger vi nu då Wernis???

TACK SÅ KLART!

Det var ett hiskeligt omdöme du gav oss på denna biken..Men visst,med "rätt" band så är inte dina förslag orimliga.. :D

Så lätt blir du inte av med oss :P :lol:

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
galet roliga omdömen från alla. det värmer oerhört ska ni veta. tack micael att jag fick äran att ″ta hand″ om din låt. :-)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bumpdagen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves