Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Wernborg - Learn your lesson
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 20.01.2008, 17:30:45 ---Läste recensionerna för låten på allears. Det var väldigt positiva reaktioner men så såg jag en som uttryckte folkets röst "... Först tycker jag att det låter lite "musikermusik", alltså mest gjord för att impa på andra musikanter..." Jag kan inte göra annat en att hålla med. Ni måste sluta att göra introvert musikermusik och ge folket lite enklare takter. Lite mer rakt på med en hook :lol:
--- Slut citat ---
:lol: :lol:
stajo:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.01.2008, 17:01:39 ---
--- Citat från: stajo skrivet 20.01.2008, 16:24:11 ---Ja må säga att det är en riktigt skön låt det här.
Det är som att färdas i ett tåg och hela tiden förändras landskapet.
Allt är jättesnyggt lirat och ihopsatt.
Micael är det du som lirar pianot? För varje låt jag hör blir det bättre och i denna tar det ett rejält kliv. Ingen styltighet alls, tycker det flyter på som du inte gjort annat än spelat piano.
Gott jobb
Mvh
/Staffan
--- Slut citat ---
Nej,nej för tusan,det är Wernis som lirar - jag sjunger och spelar munspel samt mixade hela klabbet!
Stefan Wernborg har all cred för liret i denna!!! :wub:
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Vilken klippa :)
Wernborg:
--- Citat från: stajo skrivet 20.01.2008, 20:42:24 ---Vilken klippa :)
--- Slut citat ---
:wub:
Harmonica mike:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 20.01.2008, 17:30:45 ---Läste recensionerna för låten på allears. Det var väldigt positiva reaktioner men så såg jag en som uttryckte folkets röst "... Först tycker jag att det låter lite "musikermusik", alltså mest gjord för att impa på andra musikanter..." Jag kan inte göra annat en att hålla med. Ni måste sluta att göra introvert musikermusik och ge folket lite enklare takter. Lite mer rakt på med en hook :lol:
--- Slut citat ---
DG,du väl för go´...Nästa låt tänkte jag att jag bara skulle ha öppen highat möjligen kryddat med en triangel,och sen den där hooken - på bas kagge - det kommer att bli skitgrymt!! :D
Rätt mycke jantelag bland resencioner där..Några väldigt seriösa och genomtänkta ressar..
Funderar på att skapa en tråd med bevingade citat från allears..Det kan bli en rolig tråd..ha ha
Ha re gott
Micael
freddy:
Jävlar, detta var bra. Bra sång, gitarrspel, piano och munspel. :) Riktigt grym känsla och närvaro i låten. Låter ärlig och inte konstlad, finns inget att klaga på. Denna kommer jag lyssna flera gånger på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida