Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike/Wernborg - Learn your lesson

<< < (9/24) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Toby skrivet 16.03.2007, 21:12:47 ---Tja! Får upp den coola New York Central Park nu när jag skulle lyssna på din låt igen. Den är ju riktigt laidback cool! Men "ska det vara så här" som Sverker brukar säga! Du sjunger föör bra på denna!
Idag är det fredag! :D
Mvh
Toby

--- Slut citat ---

Cheers Toby.
Ja det är ju den låten som jag skrev i fjol,men i en ny kostym.Wernborg å jag döpte om den till Learn your lesson..Jag är ju lite missnöjd med sång ljudet,men så är det - man blir aldrig nöjd.Alltid är det nåt.

Cheers mate!

Micael

Jarnis:
Verkligen grymt lir på alla plan! Bra låt. Min enda invändning är egentligen ljudet. Det är lite för cleant för min smak.

Itzhak:
min uppfattning är att mixen har lite svårt att bestämma sig. å ena sidan känns det som om man flirtar med storbands swingen, å andra sidan är trummorna komprimerads och blöta som vilka hår-rocks beats som helst på 80-talet. en blues som inte blir en riktig blues.

över lag jävligt bra.

Harmonica mike:

--- Citat från: Jarnis skrivet 17.03.2007, 12:53:16 ---Verkligen grymt lir på alla plan! Bra låt. Min enda invändning är egentligen ljudet. Det är lite för cleant för min smak.

--- Slut citat ---

Thanx Jarnis.
Vad menar du med cleant? Dista filen eller vad? Fattar inte,tipsa en mixar novis under utveckling..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Itzhak skrivet 17.03.2007, 15:05:31 ---min uppfattning är att mixen har lite svårt att bestämma sig. å ena sidan känns det som om man flirtar med storbands swingen, å andra sidan är trummorna komprimerads och blöta som vilka hår-rocks beats som helst på 80-talet. en blues som inte blir en riktig blues.

över lag jävligt bra.

--- Slut citat ---

Är nog lite lost nu..Mixen är ju mitt ansvar,fattar inte riktigt..

Låten är nog mera nån sorts blandning av jazz baserad rock blues.Någon kompressor på drumsen har jag inte använt.Det ligger en limiter å en eq på mastern,mer än så behövdes inte då Steffo gjort jämna och exakta inspelningar...

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion