Forum > Demolåtar

ElincaPlinka- (Till Min Tös) Numera "Kärlek Till Ett Barn"

<< < (4/5) > >>

Marruschkka:
Så fin sång, tänk när allting var så självklart som litet barn...att bara älskaaaa...högt och rent :wub:
Frejdig och skön sång, schysta stämmor oxå.

Du tar dej, jag är impad, jag har inte kommit så långt alls med tekniken, får nog konsultera dej när jag drar igång lite eget material framemot sommaren, då har du hunnit bli expert misstänker jag...för här går det undan, spännande :P

/Marr

Rattlesnake:
En sån skojig låt! Gillar när saker vandrar i stereobilden och ekon som hoppar kring!  Arrangemanget är också fiffigt och annorlunda, harmonierna är inte direkt förutsägbara heller! Jag känner igen mig i lekfullheten man hade när skaparkraften aldrig behövde frammanas, utan bara fanns där.

Det finns ett par saker i framförandet som kunde göras bättre, tänker på leadsången som har nån lite falsk ton i början, och en "tupp i halsen" alldeles på slutet. Ackeguran låter lajnad och lite ostämd, anar en viss iver här! ;)

Tycker det låter imponerande bra om hela soundet, du får till en behaglig mix på ett eget sätt. Jag kan tänka mig att rätt skivbolag ser potential i detta...

Plinka:
Tckar för ännu fler komments!

Tokai: Tack för bra feedback! Jag har visserligen draperat en hel del omkring mig, men kan nog göras bättre!

Marruschka: Tackar för dina uppmuntrande ord! Ser fram emot att höra dina alster! Om jag kan var till hjälp då vet jag ej, men min vilja finns- hehe :D

Rattlesnake: Tack för din goa o utförliga kommentar! Visst har du rätt! Iver och lekfullhet finns nog gott om så här i början!

Men nu gott folk, har jag fått så bra feedback från er alla att jag kan jobba vidare med denna låten ett tag! :D Om nån vecka eller två kommer nog en ny version!

Plinka:
Nu har jag orkat pilla lite till med denna... Polarn Tsanna fick glädjen att ta leadsången också.

http://musik.expeditionandre.se/Musikfiler/Delicious%20Minds-%20K%e4rlek%20Till%20Ett%20Barn.mp3

mahan:
Tjou Plinka!
Ta du bara tillvara alla fina stunder med lillan, både febriga gråtiga och glättiga stunder.
Och din tid som "gudinna" kommer hoppeligen att hålla i, åtminståne tills "lillan" fyller 15 ;)

Låten tycker jag e smågod och fylld med fina känslor.
Nåt lite smått ostämt instrument och lite otjat lir här och där gör denna låt väldigt personlig,
"asskratten" vid 1:30 kanske inte riktigt passar in i en "barnvisa" som denna. Skulle ju gärna höra lite "ullull tluddudei" av dottern,
lite jollrande och glatt barnskratt skulle passa kalas. Gillar ju åxå "stora flickornas" sånginslag med fastnande melodi och snygga körer.

Ta vara påå... :)
snyggt jobbat!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion