Forum > Demolåtar
Turbulence
equality:
Vackert, nästan finstämt. Fortsätt!
pirateKING:
Tusen tack alla för dom fina svaren! Jag har verkligen tagit till mig av kritiken och gjort om trummkompen/mixen (inte såå mycket på mixen kanske) och sången är även ny på versena. En lite mer balanserad mix kanske. Är det någon förbättring?
http://dump.kitti.se/turbulence_V3.mp3
Harmonica mike:
Hej Johan.
Klart förbättrad sång.Kanske ett kortare reverb på sången? Fast jag gillar närheten,tänkte mer för att "hjälpa" sångaren med lite reverb svans...Så det blir lite rymd kring det hela..
Du kan ju testa ett reverb på mastern istället,litet/mellanstort rum med en svans runt 4-6% nånting och se hur det blir?
Vad kör du för trummor? Det låter ez:s original sound..Inge ont om det,jag kör också ez.Men det finns hjälp att få..Om det är det du kör,köp "vintage" kittet - asgrymt!
Nåväl,allt från mig för denna gång.
Mvh
Micael
Plinka:
Hej! Jättemysig låt det här! Jag gillar din sång med :)
Kommentarer kring mixning och ljud överlämnar jag åt experterna! ;)
pirateKING:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.03.2008, 09:02:05 ---Hej Johan.
Klart förbättrad sång.Kanske ett kortare reverb på sången? Fast jag gillar närheten,tänkte mer för att "hjälpa" sångaren med lite reverb svans...Så det blir lite rymd kring det hela..
Du kan ju testa ett reverb på mastern istället,litet/mellanstort rum med en svans runt 4-6% nånting och se hur det blir?
Vad kör du för trummor? Det låter ez:s original sound..Inge ont om det,jag kör också ez.Men det finns hjälp att få..Om det är det du kör,köp "vintage" kittet - asgrymt!
Nåväl,allt från mig för denna gång.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack för en ny lyssning! Jag ska definitvt pröva ett reverb på både sång och master. Jag är ett rätt stort fan av torr sång. Gillar närhete. Men jag ska pröva!
Trummorna är inte EZdrummer det är Addictive Drums. Själv tycker jag faktiskt inte att det låter EZ över huvudtaget :), men jag kan hålla med om att ljudet kanske inte är speciellt smexigt. Ska se vad jag kan göra :) Men jag tycker dom nuvarande ljudet smälter in rätt bra i bakgrunden.
Over and out (och springa och pröva reverb :) )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida