Forum > Demolåtar
I´m in a sideshow
Yllet:
--- Citat från: Larsson skrivet 26.02.2007, 20:19:39 ---hej jag tycker det låter toppen..men jag får lust att testa att jobba på trum kompett!?
det kanske bara skulle falla platt...eller så gör det inte det!
men det vore kul att få prova, på en slask mix utan trummor med tillhörande bpm??
mysig låt!!
:)
--- Slut citat ---
Visst, du får gärna göra ett försök... du kan adda mig på msn så skickar jag: jon.rinneby@malmo.com
Yllet:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 26.02.2007, 21:14:38 ---Jag läser att du jobbat hårt med och haft besvär med sångljudet. Jag gillar de dova men kanske är det ändå lite för otydligt? Inte så att man vill ha det åt något vasst håll men lite tydligare med behållen värme. Kan man få beställa det?
I övrigt är det en stark låt - igen. Du har en rytmik, melodik och inte minst en säregen återhållen men laddad atmosfär som tilltalar väldigt mycket. Från utrycket i sången till saker som enkla små inpass på gitarr som låter helt rätt i en luftig rytmisk och harmonisk rymd.
--- Slut citat ---
Tack så mycket.
Bra förslag på sången, det är ju precis dit jag vill, och försökt komma. Tydligheten i min sång ligger runt 2000-3500hz, drar ja på där blir det lätt vasst. Men jag kan säkert skruva till något försiktigt, är ju åtminstone påväg åt rätt håll som det är nu. Målet är att sången ska kännas varm, inte sticka ut alls, men ändå vara tydlig... som du skrev.
Mycket bra synpunkt och tack igen. Du får lite karma av mig ;)
stajo:
Skön och mysig låt som jag sagt tidigare.
Det är en sådan låt som man bara för upp axlarna och lite snett fram, böjer lätt på knäna, kryper ihop och bara valsar med :)
Det är det dämpande soundet som gör det tycker.
Lika konstruktivt som alltid från mig ;)
Yllet:
--- Citat från: stajo skrivet 26.02.2007, 22:03:20 ---Skön och mysig låt som jag sagt tidigare.
Det är en sådan låt som man bara för upp axlarna och lite snett fram, böjer lätt på knäna, kryper ihop och bara valsar med :)
Det är det dämpande soundet som gör det tycker.
Lika konstruktivt som alltid från mig ;)
--- Slut citat ---
Bockar och bugar :)
yessongs:
Skön sång. Är detta "shoe-gazer"pop? Effektbögeri (beklagar termen!) stryker mig mothårs, men jag tycker reverbet står i sund relation till de musikaliska referenserna. Lite lågmäld Smashing Pumpkins också, eller?
Vad var frågan igen? Varför lades denna på "halvfärdiga demos"? Ska du/ni lägga riktiga trummor?
Jag tycker det är en mysig låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida