Forum > Färdiga produktioner
A.Rydahl / M.Andersson / S.Wernborg - No Silence
Twilight_Zound:
Ny mix uppe på samma plats.
Fipplat lite med mixen..
Skruvat på EQ´n och kompressorn.
DåligtGehör:
Det är inte dumt. Det finns goda idéer och sköna sound. Men på något sätt tycker jag att det finns något stressat över den. Kan inte riktigt sätta fingret på det. Men skriver lite om mina intryck och tankar.
Är tempot lite för högt? Kan vara att padden ligger så högt ger svajkänsla (hörlurar). Lite för många smågrejer som skall in här och var - ja ibland tycker jag det. Tycker låten skulle vinna på att ha ett större lugn över sig.
Skönast är låten när trummorna gör uppehåll och det mer är percussion. Gillar inte trummorna på låten. Jag skulle hellre gjort mer återhållsamma "djupa/mörka" trummor som mer jobbade samman med basfiguren samt adderat smyckande percussion. Skippat hi-hat tror jag.
Gitarren får mig nästan att tänka på T. Rypdal (ha ho Rydahl).
---
(Kom att tänka på att ni kanske vill uppnå en stresskänsla - No Silence at all - så jag kanske inte fattade budskapet i låten helt enkelt?)
P3t3r:
Intressant ljudbild och bra mix, inget att anmärka på. Själva låten i sig kan jag inte kommentera då jag har nån koll på denna genre. Men som sagt det "låter" bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida