Forum > Demolåtar
Perrra - I will give the sun to you
perrra:
LÅTNAMN: I will give the sun to you
ARTIST/GRUPP: Perrra
GENRE: Disco
LÅTLÄNGD: 1:31
KOMPOSITÖR: Perrra
PRODUCENT: Perrra
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Efter allt tragiskt som hänt med mina vänner som precis omkommit i bilolycka, kände jag mig depp som fan, så jag gjorde en sviiinglad discodänga .. eller ja.. den är inte klar .. en liten test :)
Obs! Texten LÄR bytas ut :=)
Har leeekt otrooooligt mycket med autotune i denna .. tom alla stämmor är håååårt autotunade.. som effekt :)=
va tycker ni ?
http://mirror.perrra.nu/Perrra-I_will_give_the_sun_to_you_preview.mp3
Puss
/Perrra
Roboseal:
Du kan verkligen detta perrra, man blir riktigt glad av låten....känns som en underbar sommar på stranden med volleyboll, öl, sol och bad :D
en riktigt lättsam sommardiscodänga helt enkelt. Jag har inget emot autotune om man gör det rätt, som jag tycker du har gjort här.
Hade funderingar på om det hade passat bättre med Ellen istället, men jag är kluven, tycker faktiskt du låter riktigt bra till låten faktiskt!
Ser verkligen fram emot att höra slutresultatet, tycker också mixen låter bra fastän det bara är en test.
Riktigt bra jobbat!!
perrra:
--- Citat från: Roboseal skrivet 11.03.2008, 23:32:26 ---Du kan verkligen detta perrra, man blir riktigt glad av låten....känns som en underbar sommar på stranden med volleyboll, öl, sol och bad :D
en riktigt lättsam sommardiscodänga helt enkelt. Jag har inget emot autotune om man gör det rätt, som jag tycker du har gjort här.
Hade funderingar på om det hade passat bättre med Ellen istället, men jag är kluven, tycker faktiskt du låter riktigt bra till låten faktiskt!
Ser verkligen fram emot att höra slutresultatet, tycker också mixen låter bra fastän det bara är en test.
Riktigt bra jobbat!!
--- Slut citat ---
Ååh.. sjyyyyst :)
Jag tycker det totala tonartsbytet i refrängen lyfter hela låten faktiskt.. det som gör det lite roligt att fortsätta med den :)
Tack tack tack!! :)
Emulator:
Låter radio om mixen tycker jag. snyggt!
Autotune funkar inte genom hela låten tycker jag. Antingen på verser, eller i refräng. när det finns på båda blir det mindre effekt och mer...tja...platt typ.
Kanske inte världens mest unika harmonier, men funkar gör det ju!
perrra:
--- Citat från: Emulator skrivet 12.03.2008, 00:25:51 ---Låter radio om mixen tycker jag. snyggt!
Autotune funkar inte genom hela låten tycker jag. Antingen på verser, eller i refräng. när det finns på båda blir det mindre effekt och mer...tja...platt typ.
Kanske inte världens mest unika harmonier, men funkar gör det ju!
--- Slut citat ---
hehe... Det är väl inte tanken att autotune ska gå genom hela låten ..
Det är tom processad autotune i efterhand, så spåren är helt genomgångna sig för sig .
Men jag ska nog iallafall göra klart hela låten och se vad warner tycker om det :)=
Tack!
mvh
Perrra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida