Kontrollrummet

Förslag på komplement till Karma

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Kan man inte byta ut karman mot en nalle? Ju rödare desto elakare och ju ljusare brun, desto snällare. Däremellan så är man rosa. Ligger man sen på top så tilläggs det en liten napp oxå! Det tror jag på. Gärna ett klockspel som drar en vaggvisa.

Trodde det var ett musikforum!
:lol: :lol: :lol:


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Nu ska detta inte leda till en diskussion vi mot dem. Alla bidrar till forumet. God stämning och svar på funderingar behövs. Kan inte tänka mig ett bra forum utan dessa båda ingredienser.  B)


DåligtGehör

  • Gäst
Jag har i princip slutat att ge karma eftersom jag inte tycker det fungerar. Men så har jag sett att jag fått lite då och då men då får jag dåligt samvete. Jag trodde det räckte med att ha dåligt gehör. Vad skall man egentligen göra... börja trycka lite för att få bättre samvete?
« Senast ändrad: 22.03.2007, 16:35:09 by DåligtGehör »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det är ganska klart att karman är ett dåligt mått...om det är nu någon slutsats man kan ta av siffran, så är det aktivitet i off topic. Men jag tycker det är lite småkul att kunna ge folk + när de bidrar till god stämning och med sin kunskap.

Jag vet att man inte ska lita på karman och det vet nog de flesta här. Så varför väcker det så mycket känslor och irritation. Är det vår tävlingsinstinkt som växer inom oss, och att den är orättvis fördelad när de som hjälper till mest inte har mest.

Det enda argument jag finner till att ta bort karman är att den väcker starka känslor och skapar osämja. Och det beror knappast på funktionen utan hur den används.

Ja zyan,då pratar jag för mig själv.Jag ser ingen avundsjuka i hög/låg karma.Lite för gammal för det.

Däremot så ser jag ett scenario där man inte VILL uttrycka det man känner i en debatt,av rädsla för att karmas ned av de som tycker annorlunda.
Jag tycker inte systemet som det nu är utformat,främjar ett musik forum.Varför inte öppna en tråd där vi alla kan lägga våra åsikter i hur det bör utformas för att befrämja och utveckla kontrollrummet i positiv riktning?

Det är ju allas önskan med kontrollrummet.

Istället för att komma med nåt vettigt/ovettigt i en debatt så karmar man personen i fråga som vågar stå för sina åsikter.
Jag har pendlat i förhållandet vara eller inte vara,nu kan jag säga att det förstör mer än det tillför.
Läs mitt långa inlägg,om du inte redan har gjort det - så förstår du hur jag tänker.

Mvh
Micael


Utloggad Schecter

Nu ska detta inte leda till en diskussion vi mot dem. Alla bidrar till forumet. God stämning och svar på funderingar behövs. Kan inte tänka mig ett bra forum utan dessa båda ingredienser.  B)

Precis!  :)
www.grahnsmusik.com


DåligtGehör

  • Gäst
Det är ganska klart att karman är ett dåligt mått...om det är nu någon slutsats man kan ta av siffran, så är det aktivitet i off topic. Men jag tycker det är lite småkul att kunna ge folk + när de bidrar till god stämning och med sin kunskap.

Jag vet att man inte ska lita på karman och det vet nog de flesta här. Så varför väcker det så mycket känslor och irritation. Är det vår tävlingsinstinkt som växer inom oss, och att den är orättvis fördelad när de som hjälper till mest inte har mest.

Det enda argument jag finner till att ta bort karman är att den väcker starka känslor och skapar osämja. Och det beror knappast på funktionen utan hur den används.

Jag tror inte det är ren tävlingsinstinkt, inte heller bara en fråga om rättvisa/orättvisa. Snarare att det inte finns någon rim och reson som går att tyda. Varför skall man bli bedömd på ett märkligt blint sätt. Sen tror jag inte heller att någon är immun och inte alls bryr sig. Klart som tusan att man undrar varför osv. De betyder inte att man lägger en stor vikt vid det men att man helt kan bortse det tror jag inte på. Om man bortser ifrån det är så så är systemet helt värdelöst per definition.

Tänk er att ni sitter hemma med ett antal vänner. Förutom att mötas i samtal så bestämmer någon att man skall sätta upp en tavla som visar var och ens "popularitet" och alla får en slags mentometerknappar för att ge och dra ifrån "karma". Nu finns alltså förutom det mer tydliga samtalet en slags hemligt poängsättningsystem. Jag tror inte att det skulle få särskilt bra konskvenser. Alla vill inte bli bedömda utan att fatta vad som händer och jag tror inte att någon skulle vara helt oberörd. Fråga era vänner om ni skall införa ett sådant system.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det är ganska klart att karman är ett dåligt mått...om det är nu någon slutsats man kan ta av siffran, så är det aktivitet i off topic. Men jag tycker det är lite småkul att kunna ge folk + när de bidrar till god stämning och med sin kunskap.

Jag vet att man inte ska lita på karman och det vet nog de flesta här. Så varför väcker det så mycket känslor och irritation. Är det vår tävlingsinstinkt som växer inom oss, och att den är orättvis fördelad när de som hjälper till mest inte har mest.

Det enda argument jag finner till att ta bort karman är att den väcker starka känslor och skapar osämja. Och det beror knappast på funktionen utan hur den används.

Jag tror inte det är ren tävlingsinstinkt, inte heller bara en fråga om rättvisa/orättvisa. Snarare att det inte finns någon rim och reson som går att tyda. Varför skall man bli bedömd på ett märkligt blint sätt. Sen tror jag inte heller att någon är immun och inte alls bryr sig. Klart som tusan att man undrar varför osv. De betyder inte att man lägger en stor vikt vid det men att man helt kan bortse det tror jag inte på. Om man bortser ifrån det är så så är systemet helt värdelöst per definition.

Tänk er att ni sitter hemma med ett antal vänner. Förutom att mötas i samtal så bestämmer någon att man skall sätta upp en tavla som visar var och ens "popularitet" och alla får en slags mentometerknappar för att ge och dra ifrån "karma". Nu finns alltså förutom det mer tydliga samtalet en slags hemligt poängsättningsystem. Jag tror inte att det skulle få särskilt bra konskvenser. Alla vill inte bli bedömda utan att fatta vad som händer och jag tror inte att någon skulle vara helt oberörd. Fråga era vänner om ni skall införa ett sådant system.

Tack DG.
Går i precis samma tankebanor.

Om jag jämför karma systemet mot hur vi hade det på vårat gammel forum,så kan jag säga att detta är ett steg bakåt i utvecklingen.Var ligger logiken i att kommentera ett seriöst och vettigt inlägg med en knapp tryckning? Är det inte bättre att vi gör som vi gjorde förr,skrev någon rad i tråden när vi tyckte att det behövdes..

Zyan du är ju en av förespråkarna för att det var bättre förr.Jag håller fullständigt med dig i allt utom karman.Den är inte rättvisande och tillför inget vettigt i debatter.I mina ögon så passar den nog bättre på ett ungdoms forum.Kanske är jag som är lite mossig nu,men hur jag än vänder och vrider på det så får jag inte ihop det.

Om jag varit en gaphals eller en otrevlig person som bemöter seriösa inlägg med rena rappakaljan,då hade jag förstått att det skulle generera minus karma.Nu är jag inte lagd åt det hållet utan strävar efter att få alla att trivas.Jag trivs inte med detta.

TSMALMBE: Om du har möjlighet att ta bort karman från min profil,så ser jag helst att du gör det.
                 För mig ett fullständigt onödigt verktyg,bra för de som vill terrorisera.Spika en nolla på     
                 mig som inte går att ändra,eller städa undan funktionen helt för de som vill.Det valet
                 måste jag/vi kunna göra själva.Om jag i mitt vuxna liv stöter på nån/nåt som jag inte
                 tycker om,så har jag mitt fria val att vid ta åtgärder för att jag skall må bra.Tyvärr så
                 känner jag att jag inte kan förlika mig med detta.

Mvh
Micael Ryding


KillwithSkill

  • Gäst
Och sätt minus 1000 på min! Skiter verkligen i vilket vad den står på. En blöjjfunktion som hör hemma på tuggummi.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag bara måste kommentera Micaels senaste inlägg, absolut bästa inlägget i hela denhär sorglustiga tråden.
Det vad du Micael skrev åt tsmalmbe understöder jag med 135%!
Koppla ur mig ur "karmariet" också om det är möjligt.
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Harmonica mike Jag förstår varför du tycker som du tycker. Men det är vi som inte kan riktigt hantera karman. Om man bara satte ett + varje gång någon hjälpte till eller gav konstruktiv kritik och ett - när man var otrevlig eller för orespekterande så skulle karman funka. Och då skulle man se vilka som är värda att lyssna på.

Jag har själv fått flera minus utan egentlig anledning, ganska många faktiskt. Och ingen har berättat varför. Dock gillar jag att ge + på de hjälpsamma och glada.


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Tanken med att ha ett mått på hur pass bra koll man har på det man snackar om är ju inte helt tokig - men nog svår eller omöjlig att genomföra på nåt enkelt sätt i praktiken. Bara en sån sak som att nån kan vara en guldgruva av kunskap när det gäller, säg, harpa, men konstant tar sig vatten över huvudet vad gäller t ex mixning. Att bedöma den personens kunskap med en enda siffra på en endimensionell skala är ju omöjligt och dömt att bli intetsägande i bästa fall och missvisande i värsta fall! Det var därför jag föreslog det jag skrev i första inlägget i tråden här.

Men om man vill ha ett sånt system som gäller per användare tror jag det krävs ett par saker för att fungera:
  • Bara plus, inte minus. Minus ger dåliga vibbar och sprider nog tråkig stämning mer än nåt annat.
  • Begränsa hur ofta man kan dela ut poäng, t ex man får dela ut max två per sjudagarsperiod? Då blir det mer när någon verkligen gjort något hjälpsamt och som man uppskattar, och inte bara lite godtyckliga ströpoäng till höger och vänster för inget speciellt.
  • Begränsa ännu hårdare hur ofta man kan ge till en och samma person, så inte ett fåtal personer hjälper varandra upp som "taktik".
  • Ställ det i relation till hur mycket man har postat, så man inte automatiskt har jättehög poäng bara för man har varit med i tusen år.
  • Definiera i vilket sammanhang det är tänkt att man ska belöna någon. När de skriver långa utförliga hjälpsamma inlägg? När de bidrar till forumets trevnad på något annat sätt? När de postar en grym låt i demoforumet? När de drar ett roligt skämt? När det förolämpar motståndaren i en diskussion så det skvätter om det? Som det är nu är det ingen som vet vad karman mäter, liksom. Det blir, som redan sagts, en helt intetsägande siffra.

Och det här kommer vi aldrig se eftersom det tar för mycket tid och kraft att utveckla. Så... ja. :ph34r:


KillwithSkill

  • Gäst
Tsss! Om jag ställer en fråga och någon svarar. Ska jag då ifrågasätta det svaret om den som har svarat har en låg siffra(karma)?


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tsss! Om jag ställer en fråga och någon svarar. Ska jag då ifrågasätta det svaret om den som har svarat har en låg siffra(karma)?

I dagens karmasystem, nej, det ska inte ifrågasättas.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag bara måste kommentera Micaels senaste inlägg, absolut bästa inlägget i hela denhär sorglustiga tråden.
Det vad du Micael skrev åt tsmalmbe understöder jag med 135%!
Koppla ur mig ur "karmariet" också om det är möjligt.
Ett annat perspektiv än att det är en sorglustig diskussion, är att det faktiskt är så pass högt i tak här att en sån här diskussion inte försöker stävjas eller gömmas eller stängas av moderatorerna. Tvärtom har de tillåtit ganska frän kritik få framföras mot deras hantering av olika saker. Kritiken har sedan inte framförts på ett bra sätt alla ggr, o DET är tråkigt. Att diskutera forumets olika funktioner o att alla får komma med synpunkter är ju bara positivt. Sen gäller det oxå att förstå att synpunkter som mottas inte alltid är detsamma som att man får som man exakt vill. Dels pga avvägning av olika viljor som vill åt olika håll, dels av tekniska begränsningar, dels av begränsad tid. Det är oxå något som varit svårt att förstå för ett fåtal.

Själv skiter jag i karmafunktionen för egen del, men den funkar inte som den var tänkt från början, o det är precis pga det som någon redan uttryckt: den används fel.


Burnin Sven

  • Gäst
Ja va ska man säga hmm. För mig så betyder det inte alltid att den som av det stora flertalet anses kunna det här att det är den personens råd eller kritik som jag lyssnar på och värdesätter. När det tex. gäller mix så verkar det ju vara ett fenomen som styrs av de ideal som råder just nu för tiden och som oxå är ganska gengre bestämt. Så att den som förespråkar ett förhållningssätt till mix som grundar sig på det kan ju få en jäkla massa karma men komma med helt värdelösa råd ur mitt perspektiv. Då vill ju jag sätta minus på den vilket då blir helt missvisande i och med att dom flesta tycker tvärt om. Kort sagt Karman säger inte ett skit det är bara nåt vi fantiserar ihop baserat på våra egna föreställningar om hur verkligheten ser ut. Men handlar det om att värdesätta ett trevligt bemötande och omtänksamhet där varje pinne upp eller ner måste motiveras inför moderator med exempel på varför då är det bra. När det gäller allt annat så förlorar forummet mer på detta än man vinner i och med att karman aldrig kan bli nåt annat än subjektivt trams.
Göran


Utloggad tsmalmbe

Hej på er alla,

Nu är Karman fixad och modifierad. Följande ändringar har tillkommit:
- Man kan inte karmera utan att skriva in motivering på varför
- Du kan se din egen karma-status under din profil (vem du har karmat, vem har karmat dig)
- Du kan se orsaken varför du blivit karmad
- Du kan se i vilket inlägg du blivit karmad
- Admin kan hindra användare från att tilldela Karma, om det missbrukas

Så i och med detta har anonymiteten bakom Karman ganska långt försvunnit, på gott och ont.

Notera att admin kan se allas Karma-information, och den kollas t.ex i fall då nån känner sig påtrampad.

Karman är alltså till för att betygsge en användares svar. Säger nån att du sjunger falskt, då du sjunger falskt, skall du ge positiv karma för att den andra är ärlig. Säger nån att du sjunger bra, för att du sjunger bra skall du ge positiv karma för att den andra är ärlig. Hjälper nån dig på ett bra sätt, skall du ge positiv Karma. Kom ihåg att Karma snabbt kan lida inflation, så fundera över vad, vem och när då du karmerar.

Jag hoppas detta styr in Karmadiskussionen på nya spår (diskussion får alltså fortsätta).

OBS! Vill ni testa hur det fungerar, gör det på användaren som heter tsmalmbe_testar!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Alltså på honom ovan.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
du är fan helt otrolig på att fxa grejer    :wub:

vilket bra jobb du gör....
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hurraa en kompromisskarma  :rolleyes: Den skavi väl kunna leva med. Lite mer jobb förmoderatorerna, men det viktiga är väl att systemet blir mer öppet och genomskinligt, man vet vem som gör vad. Vi knallar vidare med dénna vetskap, sover gott och kanske har nåt annat klyftigare att diskutera i morron t.ex.

THE MUSIC, you see  ;)
Ha en skön natt, CU
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Nänä, det var en färdig plugin, jag bara anpassade den, testade den, konfigurerade den och installerade den. En par timmars jobb, den som har skrivit själva modifikationen har jobbat _lite_ mera än så..
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
du är fan helt otrolig på att fxa grejer    :wub:

vilket bra jobb du gör....
Japp jag håller med. Kudos Tsmalmbe!
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
För att anpassa, modifiera, installera o modellera måst man nästan veta vaman gör. Våra admins tekniska kunnande är toppen, och sen bara med innoverade av en simpel karmadiskussion så fixar dom det på nån timme, Wow! Så här ska de låååta  :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Bra tsmalmbe. Ett eller ett par steg bättre.

Skulle man inte kunna nollställa allt och börja om från början - om det nu går att enkelt utföra en sådan manöver?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Och i Norrbotten skiner solen fast det är mitt i natten. :D

Tack tsmalmbe!

Det blir intressant att se hur den nya karman fungerar,förhoppningsvis blir vi alla nöjda.
Och därmed göra ett suveränt kontrollrum ännu bättre!

Mvh
Micael



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

KillwithSkill

  • Gäst
Ja, å det säger du nu. Och avslutar med en ledsen smilie. ..du kom ner på noll men nu har nån tummat upp dej igen  :( Ser du inte vart det bär iväg? Jag förstår verkligen inte vad en töntig skala, hur det hjälper mig, som musiker att ha det på ett forum? Så förbannat fånigt. FAN! Jag trodde jag hade hittat ett bra forum. 99musik fuckade upp sig. Studio likaså. Sen hittar man hit och tycker att det fan verkar grymt bra. MEN det går nån månad så börjar det dyka upp sånt här piss!!!


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Men sätt en stor tejpbit på vänstersidan på din monitor då! Det är väl inget att hetsa upp sig över. Du väljer ju själv vilka du vill lyssna och lita på oavsett karma eller övrig profilinformation. Tycker du att karmafunktionen är otroligt onödigt ignorera den då. Inte svårare än så.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


KillwithSkill

  • Gäst
Men sätt en stor tejpbit på vänstersidan på din monitor då! Det är väl inget att hetsa upp sig över. Du väljer ju själv vilka du vill lyssna och lita på oavsett karma eller övrig profilinformation. Tycker du att karmafunktionen är otroligt onödigt ignorera den då. Inte svårare än så.

Ja, eller ännu bättre upp, skita i att hänga här överhuvudtaget...
Tycker att det är en otroligt töntig funktion. Exakt vad har det att göra med att diskutera musik? Liknar ett fjortishak! 


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Ja, eller ännu bättre upp, skita i att hänga här överhuvudtaget...
Tycker att det är en otroligt töntig funktion. Exakt vad har det att göra med att diskutera musik? Liknar ett fjortishak! 
Ja det kan du ju göra om du vill. Jag skulle ju tycka att det var trist om du lämnade forumet för något så trivialt som karmafunktionen. Jag tycker väl att den kan vara kul men det är inget som rör eller stör mig direkt. Skull inte grina om den försvann men det spelar ingen roll att den är här heller. Förstår inte heller hur du kan haka upp dig så hårt på den och orka bli så pass upprörd att du överväger att sluta vara här.

Sen är ju karmafunktionen lite ändrad nu, hjälper inte ens det?
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Schecter

Men sätt en stor tejpbit på vänstersidan på din monitor då! Det är väl inget att hetsa upp sig över. Du väljer ju själv vilka du vill lyssna och lita på oavsett karma eller övrig profilinformation. Tycker du att karmafunktionen är otroligt onödigt ignorera den då. Inte svårare än så.

Ja, eller ännu bättre upp, skita i att hänga här överhuvudtaget...
Tycker att det är en otroligt töntig funktion. Exakt vad har det att göra med att diskutera musik? Liknar ett fjortishak! 


Håller med!
www.grahnsmusik.com


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tycker tsmalmbe har gått oss till mötes i den här frågan.Istället för att ta bort funktionen så utvecklade han den.För mig som person så är det viktigt att förstå varför människor har en avvikande uppfattning.Nu kan man ju få reda på det,och debattera vidare - perfekt.
För egen del så tappade jag lusten att logga in och att skriva inlägg när det karmades hit och dit.Nu är den känslan som bortblåst.Vi hade sluppit mycket huvudbry om vi själva skött detta seriöst från början - tyvärr så kunde vissa av oss dock inte hantera detta.

Jag trivdes inte med det gamla karma systemet.Om jag hade känt att jag ville lämna forumet
så hade jag pm:at tsm. om det.
Men man lämnar ju inte sin familj,utan man försöker lösa problemen.Jag ser detta som ett erbjudande al´a halva vägen var,och det räcker för mig.Om det sen kommer att fungera,det återstår att se - men då kan man ju alltid ta upp debatten igen.Denna tråd är ju ett lysande exempel på att admin lyssnar på oss.

Nu måste jag bara kolla demosidan och se om det kommit in nåt nytt intressant.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Men sätt en stor tejpbit på vänstersidan på din monitor då! Det är väl inget att hetsa upp sig över. Du väljer ju själv vilka du vill lyssna och lita på oavsett karma eller övrig profilinformation. Tycker du att karmafunktionen är otroligt onödigt ignorera den då. Inte svårare än så.

Ja, eller ännu bättre upp, skita i att hänga här överhuvudtaget...
Tycker att det är en otroligt töntig funktion. Exakt vad har det att göra med att diskutera musik? Liknar ett fjortishak! 


Min egen högst personliga åsikt är att funktionen är barnslig men kul, omogen men lätt att ignorera. Om man kan. Snubben ovan verkar inte med sina måttliga kognitiva förmågor, förmodligen full, kunna urskilja att det förhåller sig så. Snarare är man väl fjortis om man bryr sig om det öht..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Eftersom ironi och sarkasm är så otroligt svårt på forum som detta, ber jag er hålla er till möjligast objektiva åsikter. Tråden skall inte spåra ut. Tack tack.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Jag tycker tsmalmbe har gått oss till mötes i den här frågan.Istället för att ta bort funktionen så utvecklade han den.För mig som person så är det viktigt att förstå varför människor har en avvikande uppfattning.Nu kan man ju få reda på det,och debattera vidare - perfekt.
För egen del så tappade jag lusten att logga in och att skriva inlägg när det karmades hit och dit.Nu är den känslan som bortblåst.Vi hade sluppit mycket huvudbry om vi själva skött detta seriöst från början - tyvärr så kunde vissa av oss dock inte hantera detta.

Jag trivdes inte med det gamla karma systemet.Om jag hade känt att jag ville lämna forumet
så hade jag pm:at tsm. om det.
Men man lämnar ju inte sin familj,utan man försöker lösa problemen.Jag ser detta som ett erbjudande al´a halva vägen var,och det räcker för mig.Om det sen kommer att fungera,det återstår att se - men då kan man ju alltid ta upp debatten igen.Denna tråd är ju ett lysande exempel på att admin lyssnar på oss.

Nu måste jag bara kolla demosidan och se om det kommit in nåt nytt intressant.

Mvh
Micael

Jag är böjd att hålla med (obs ej ironi)
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby