Forum > Färdiga produktioner
Assar - Machinery and gizmophilia
Wernborg:
Jäklar. Här händer det grejer. Du förflyttar mig nästan till Mike Oldfields Amarok stundtals fram till synten kommer in. Då händer nåt helt annat.
Synten vid 6,57 tokdiggas.
Assar:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.03.2008, 23:41:27 ---Synten vid 6,57 tokdiggas.
--- Slut citat ---
Jag har utgått från en SID-sampling. Om jag minns rätt så ligger den i Factory Soundbank ...
mahan:
Jou Assar!
Fy assar va detta låter elektriskt, altså en jäkla go laddning har du fått till stånd. Och rytmen verkar hålla sig låten ut som en röd tråd. Mäschinery!
Jäkligt snyggt arrat detta, håller upp intresset. Och snygga klipps ihopklippt, om man kan säga så. Som allätare gillas detta, passa dock att låga frekvenserna inte slår över.
Stundom får jag 80-talsfeelings, och det gör ju helhetsintrycket bara bättre! :)
Trots sin längd på almost 10 minutes så tycker detta alster håller ihop.Not bääääd ät ååål!
h. johan
Rattlesnake:
En sån fantastisk ljudupplevelse! Du använder sannerligen heeeeela stereobilden och närhet - avstånddimensionen. Och så låter det fantastikt klart och fett om allting. En ruggigt bra mix helt enkelt. Gillar körerna stenhårt.
Emulator:
Snyggt helt klart!
Tror mig känna igen lite grejjor från reason "digieffektbank" A o B?
Riktigt snyggt med minimalism. önskar jag kunde göra mer sånt, min elvaminutare machine är lite mer. hm. sprängfylld :rolleyes:
På något sätt är det som som tretow spelat in i kling klang studios, fast med modern utrustning. Tysk precision blandad med abbabroducentens fantasi och kreativitet.
Blir aldrig långtråkigt trots längden.
Mästerligt utfört.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida