så.
Gitarrljudet är sådär, låter lite plåtigt instängt på ngt sätt. kansek beroende på inspelningstekniker och så.
Sången känns väldigt ojämn. tycker början hållr "låg eq-standard" medans slutet av låten, egentligen allt utom första versen, faktiskt är mycket bättre. riktigt bra!
jag tror att rent sångtekniskt så växlar du oavsiktiligt typ mellan huvudklang/bröstklang eller nåt sånt.
Testa ta om första meningarna med det uttryck du har senare i låten, och som jag också hitar i stigar. Din röst är oerhört bra till visor, och skänker någon slags trovärdighet till berättanded.
Kaggen låter lite för floff-floff.
Håller med grötigheten som stajo säger. kanske går att bena ur lite med eq o pan möjligen.
slutgnällt.
Det finns ett flyt i hela arrangemanget som väver allt samman på ett makalöst bra sätt. pianospelet är lagom "airy" ihop med de andra och ruskigt bra spelat!
Använd kören mer för bövelen!

däremot kunde du fadea in den, och sänka i volym en aning. det puffar till nu. fejda första sextondelen eller ngt.
Två små höjdpunkter är countryslutet och delayet

snyggt!
Kanske skulle du vid omtagning dra en eller två refränger till, låta trummorna bli lite dragiga med virvel, kanske ett rakare komp? en tamburin som öser lite..tja.
Skitbra låt detta. Eftersom du skämt bort oss med så bra kvalutta på sistone tycker jag också du skall göra dig själv och låten rättvisa med lite nya grejjor.
Vem är tomas ledin?