Kontrollrummet

CZ - Middle Name: Regret

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
LÅTNAMN: Middle Name: Regret
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 2:54
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT:Fredrik J
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Jag skäms över att jag inte lyssnar på så mycket demos och är än mindre delaktig i kommenterandet nu för tiden... Men de få tillfällen jag får feeling, spenderar jag helst i logic. Ber om ursäkt för det.

Synth, reverb och kör är tillfälligt bannlysta i denna. 90-talsalternativrock is the shit.
blargh


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Melodimässigt har den alla möjligheter att bli riktigt bra. Gillar också det skramliga soundet.
Tycker dock den är för jämn. Kanske inte så mycket skrammel i versen skulle göra att den skjuter iväg i refrängen. Du öser på rakt av, vill ha lite skillnad mellan de olika verserna etc. något lugnt parti som ett break/paus.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Skön låt att lyssna på med snygga melodier som stajo säger. Rösten passar bra till musiken, får lite grungevibbar av det :)
Håller nog med om att det kanske kunde vara lite mer dynamik i låten men det funkar som det är nu också tycker jag. Bra jobb!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar det musikaliska mycket! Jag tycker däremot inte att sången har samma kvalité.
Instrumentalisterna är säkra och spelar skönt. Hoppas du inte tar illa upp.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tycker det är en skön låt och jag gillar det efter refrängen där ni plockar bort en del av gitarrerna i början av versen
Saknar dock lite drag i refrängen. Det är sånt gung och härlig rytmik i versen, så när du kör en rak takt och "slätar ut" ljudbilden i refrängen känns det som att låter stannar upp istället för att höjas.

Bra låt dock!
Me, Myself & I


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Melodimässigt har den alla möjligheter att bli riktigt bra. Gillar också det skramliga soundet.
Tycker dock den är för jämn. Kanske inte så mycket skrammel i versen skulle göra att den skjuter iväg i refrängen. Du öser på rakt av, vill ha lite skillnad mellan de olika verserna etc. något lugnt parti som ett break/paus.

Åh.. Jag antar att variationen i vers 2 inte var nog. Kanske borde lägga till något element i refrängen för att spetsa till det lite. Break vet jag inte, jag är inne i en liten antibreak-period. Ganska dumt egentligen, eftersom det ofta behövs sådana. :D

Skön låt att lyssna på med snygga melodier som stajo säger. Rösten passar bra till musiken, får lite grungevibbar av det :)
Håller nog med om att det kanske kunde vara lite mer dynamik i låten men det funkar som det är nu också tycker jag. Bra jobb!

Gött med grunge-vibbar, då är jag lite rätt ute. Alltså, jag siktade inte på grunge, snarare på pixies, men kom kanske bara halvvägs :D

Gillar det musikaliska mycket! Jag tycker däremot inte att sången har samma kvalité.
Instrumentalisterna är säkra och spelar skönt. Hoppas du inte tar illa upp.

Grejen med sången är att det är en slaskinspelning som jag inte lyckades toppa i känslan. Blev alltid för engagerat i senare tagningar. Rent sångmässigt är den inte speciellt bra, språkmässigt är den ännu sämre, och dessutom klippte den vid ett tillfälle. Men jag gillade den som tusan, så den fick bli kvar. I egenskap av sångare tar jag absolut inte illa upp, och i egenskap av instrumentalisterna blir jag bara glad :)
Kanske skulle det bli lite bättre av att sänka sången något i volym.

Tycker det är en skön låt och jag gillar det efter refrängen där ni plockar bort en del av gitarrerna i början av versen
Saknar dock lite drag i refrängen. Det är sånt gung och härlig rytmik i versen, så när du kör en rak takt och "slätar ut" ljudbilden i refrängen känns det som att låter stannar upp istället för att höjas.

Bra låt dock!

Hmm.. mjo, men bör det inte vara annorlunda rytmik i vers och refräng? Ville gärna ha en lugn vers och en lite ösigare refräng, men det är nog som du säger i refrängen som jag misslyckades mest. Skulle kanske provat att trycka in en annan dist där och sjungit en skrikigare refräng. Hade nog gjort sitt till dynamiken.

Lätt att vara efterklok... kanske gör jag ett nytt försök någon dag.


Tackar för alla kommentarer :)
blargh


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Schysst groove. Bra sång med helskön attityd. Saknar variation och en klar markerad refräng. Upp en oktav i sången på refrängen?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ha ha haa Fidden!
No no no, snygg sång, jam jam jam!
Gillas detta med 80-tals sound och tajt grepp om det hela. Trummorna får extra poäng tillsammans med basen!
Snyggt arrat o lirat!
Keep em comong! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............