Forum > Färdiga produktioner

CZ - Middle Name: Regret

(1/2) > >>

Fidden:
LÅTNAMN: Middle Name: Regret
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 2:54
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT:Fredrik J
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Jag skäms över att jag inte lyssnar på så mycket demos och är än mindre delaktig i kommenterandet nu för tiden... Men de få tillfällen jag får feeling, spenderar jag helst i logic. Ber om ursäkt för det.

Synth, reverb och kör är tillfälligt bannlysta i denna. 90-talsalternativrock is the shit.

stajo:
Melodimässigt har den alla möjligheter att bli riktigt bra. Gillar också det skramliga soundet.
Tycker dock den är för jämn. Kanske inte så mycket skrammel i versen skulle göra att den skjuter iväg i refrängen. Du öser på rakt av, vill ha lite skillnad mellan de olika verserna etc. något lugnt parti som ett break/paus.

max:
Skön låt att lyssna på med snygga melodier som stajo säger. Rösten passar bra till musiken, får lite grungevibbar av det :)
Håller nog med om att det kanske kunde vara lite mer dynamik i låten men det funkar som det är nu också tycker jag. Bra jobb!

MaxB:
Gillar det musikaliska mycket! Jag tycker däremot inte att sången har samma kvalité.
Instrumentalisterna är säkra och spelar skönt. Hoppas du inte tar illa upp.

Kornstad:
Tycker det är en skön låt och jag gillar det efter refrängen där ni plockar bort en del av gitarrerna i början av versen
Saknar dock lite drag i refrängen. Det är sånt gung och härlig rytmik i versen, så när du kör en rak takt och "slätar ut" ljudbilden i refrängen känns det som att låter stannar upp istället för att höjas.

Bra låt dock!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion