Forum > Demolåtar

Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical *ny version*

<< < (5/6) > >>

Harmonica mike:
Yttterligare en höjdare som jag missat...

Fantastiskt vackert sjunget här Åsa,till ett mycket stämningsfullt arr.Låter färdigt i mina öron.

Vilken låt!!!

Mvh
Micael

egghuvud:
Hmm är nog tvungen att gå emot hyllningskörerna. Jag gillar arrangemanget i pianot och stråkarna. trummorna förstår jag inte riktigt. Det känns lite marsch-aktigt och jag får känslan av att du försöker göra något slags orkestrala creschendo. Den effekten uteblir och det blir istället lite platt på något sätt.
Åsa sjunger fint. Åsa sjunger tonsäkert och jättevackert, men var är lidandet, smärtan. Om jag var producent skulle jag tvinga flickan att pressa ur mer av sin röst. Det här blir lite för mjäkigt. Var är nyanseringarna och det storvulna som lyfter en i håret och får det att stå ut från armarna lite? Är tonarten för låg och skapar återhållsam eller är det tänkt att det skall vara lite platt sådär? Jag skulle önska lite mer lidelse. Kanske tvinga upp den ett snäpp så att man fick höra hennes verkligen ta i. Iallafall under något parti. Ta där vid tre minuter t e x där känns det som att det skall lyfta från marken, men istället så landar det liksom svandunsaktigt lätt och fint. Hon sjunger att det är tragiskt och magiskt, men jag tror inte riktigt på det. Det känns mer melankoliskt och lite deppigt sådär.

Satsade ni på fint så är det det, men jag skulle vilja ha lite mer :)

Åsa:
Hej och tack och va kul med alla kommentarer!!!

egghuvud går mot strömmen  :) Vad kan jag svara på det.. tja, det här var min eg första tolkning av texten, det jag kände när jag läste texten och hörde melodin var vemod, lite uppgivenhet och sen lite hoppfullt på slutet..typ så..
Jag är ju absolut inget proffs utan verkligen en amatör i detta sammanhang glöm inte det, och lite coachning är ju absolut välkommet (och framförallt utvecklande) när det är dags för insjungning. Det är svårt att inte känna sig för "teatralisk" när jag står här själv vid micken...

Du kan få coacha mig nästa gång  ;) Jag tror du är bra på det!
Ang trummorna så håller jag med dig där, i övrig får Roboseal svara på arr-tyckanden, det håller jag mig borta ifrån  :D

tack snälla ni för lyssning!

Roboseal:
Tackar återigen för alla kommentarer, känns kul när man får respons oavsett om det är bra eller dåligt.

Arrangemang var det ja.....hmmmm, jo jag vet att jag har mina brister där, jag går väldigt mycket på min egen
känsla (och andras kommentarer förståss). Jag saknar en hel del fackmässigt när det gäller att konstruera låtar inom denna genren.
Men jag kan dock höra och förstå vad du menar egghuvud (hehe, det låter som jag är arg på någon  :lol:)
Detta är den första låten sammarbetat med någon som kan sjunga och jag är kanske lite van att kunna dölja mer av musiken
och instrumenten bakom en hårt filtrerad dålig röst (min egen  ;) ) men eftersom Åsa sjunger så bra så blir allt lite knepigare
eftersom röst och musik blir mer beroende av varandra. Men jag får ta ett steg i taget och det är nog inte helt
galet att läsa på lite om struktur och harmonier i musikskapande så man har lite teori bakom praktiken.

Marruschkka: CD är ute, KR är inne.....gratis musik av blivande och färdiga talanger kan man önska mer?  ;) , men otroligt tack för komplimangen  :wub:

/Robert

Silverpilen:
skitskön låt som jag lyssnat mången gång på, tycker den har en superhärlig stämning av att bara vara, så som jag tycker att den ska va :D . gött pianospel, kanonskön röst. körerna på "time" är låtens höjdpnkt tycker jag, lite abba känsla,, tror jag, bra jobbat :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion