Forum > Demolåtar

-

<< < (3/6) > >>

VacUm:
Känns som introt till värsta pop/rnb-dängan i början. Skrota jazzpartiet och låt nån toplinea detta. Eller lyft in idén i en befintlig låt..

Linkowich:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.03.2007, 03:08:07 ---lyssanr igen då :) oh yes, jazzigt...lite skumt när lite rytmiska percussionljud ligger kvar et tag....det passar inte riktigt. borde ha lite mer "steady" rytmik till jazzet för att sy ihop det hela. Eller kanske nån lite pumpig club-bas...lite 8or eller 16dealr typ...äh. nmåt ;)

Men annars låter det jävligt intressant!

glömde förresten att när syntarna plopar igång känns det som filmmusik från nån svensk film på 80-talet :)

vill höra mer av detta!

--- Slut citat ---

Mmm...du kanske har en poäng där med jazzpartiet. Jag ville ha nåt element kvar från introt för att sy ihop det, men det kanske kan funka utan. Jag får testa lite!

Jag gillar din 80-tals-film-referens! Underbart! :P

Linkowich:

--- Citat från: VacUm skrivet 18.03.2007, 13:02:49 ---Känns som introt till värsta pop/rnb-dängan i början. Skrota jazzpartiet och låt nån toplinea detta. Eller lyft in idén i en befintlig låt..

--- Slut citat ---

Skrota jazzpartiet?  :unsure: Det är det jag gillar bäst just nu... Men det kanske kan bli en egen låt iofs!  :)

Vad är toplinea?

VacUm:
en topliner hittar på en text/melodi på befintlig bakgrund.

Linkowich:

--- Citat från: VacUm skrivet 18.03.2007, 13:27:10 ---en topliner hittar på en text/melodi på befintlig bakgrund.

--- Slut citat ---

Aha. Isåfall toplinear jag nog själv  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion