Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschkka - Evolution mist (part2)

<< < (10/14) > >>

bjurte:
Harmonier och melodier tilltalar mig mycket!!
Och Marre har jag nog aldrigt hört sjunga  bättre!! Kanoon.... :wub:
PS. fast sången känns lite 'Överdynamisk' ibland,här skulle man nog kunna gå in och peta lite..(Sorry :o)   

Dividend:
Tja uriah! Jäpp, har ingen kompressor här ännu, även om det vore lämpligt! :) Tack för påpekandet, och positiva ord! :)

Dividend:

--- Citat från: Gurano skrivet 12.06.2010, 12:34:08 ---Tycker att musiken låter bra. Marre sjunger bra oxå!

Jag hör en liten grej vid 148 som jag upplever som ett störande missljud i bakgrunden - om ni hör samma som jag så kanske det bör ändras - annars är det ett hörspöke från min sida.

Gurano

--- Slut citat ---

Missljudet är en wagnerkagge, den var tänkt som ett timpanicrecendo över 2-3 sekunder (tror jag), men den patchen missade jag att lägga in! :)

Tack för påpekandet och kul du tyckte det lät bra! Marres sång tycker jag också låter bra!

Dividend:
100614 Fixat horn och bas. Tycker det låter rätt maffigt nu, småfix med sången återstår nog? :unsure: (Kompressor mm)
Låten med MArre på sång finns längst ned i första inlägget!

Klaga på inför finalmix :)

Tack
Per

Marruschkka:

--- Citat från: Gurano skrivet 12.06.2010, 12:34:08 ---Tycker att musiken låter bra. Marre sjunger bra oxå!

Jag hör en liten grej vid 148 som jag upplever som ett störande missljud i bakgrunden - om ni hör samma som jag så kanske det bör ändras - annars är det ett hörspöke från min sida.

Gurano

--- Slut citat ---

Det här är ett verkligt dramatiskt stycke..och väääldigt stark text..mörk som f-n. Men jag tokgillar..och det var ett sant nöje att få dramatisera till det här..tack Gurano för din kommentar, slickar i mej såklart  :D

Nåt litet missljud tyckte jag mej oxå höra, så det stämmer säkert.

--- Citat från: uriah skrivet 12.06.2010, 13:23:17 ---Harmonier och melodier tilltalar mig mycket!!
Och Marre har jag nog aldrigt hört sjunga  bättre!! Kanoon.... :wub:
PS. fast sången känns lite 'Överdynamisk' ibland,här skulle man nog kunna gå in och peta lite..(Sorry :o)   

--- Slut citat ---

ha ha..överdramatisk menar du väl?! :lol: Nämen..det blev lite vääl mycket dynamik ibland..ska åtgärdas säjer missjö Divi, så det får vi lita på. Väldigt skoj att du tilltalas av den här musiken (och tack du för orden om sången, värmer ju), har märkt att många rockers gillar drama-klassiskt..finns en del gemensamma nämnare med rocken, helt klart. Kul, jag gillar oxå bägge dessa genrer :P

Lite mer kompression snart då Per, så känns det ännu bättre, och sen flytta mej till drygt 2:09 på den ingången där, tack för den goda musiken :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion