Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschkka - Evolution mist (part2)
Dividend:
Några klagomål, eller skall jag betrakta denna som färdig?
Känns de partier med 2 eller 3-stämmig kontrapunkt som kaotiska?
Harmonica mike:
Tjenare.
Ja du Per,vad skriver man nu?
Inte så långt från tårar här om man nu kan skriva så då jag ser mig själv som rätt macho.Men så är det,mycket vackert och svag som jag är för moll teman så..
Pytte lite kritik,stycket växlar kraftigt och oförutsägbart i tempo.Det är väl det enda jag skulle vilja att du tittade på.Iofs,det kan ju vara det som trollbinder och kastar mig mellan hopp och förtvivlan.Jag får Albioni vibbar av stämningen och arret,känns ända in i själen detta.Missförstå mig inte nu,ingen plankning - bara samma feeling.Pheew,tuff pärs att lyssna igenom denna.Sejvar definitivt.
Din bästa låt - ja kanske.Mest för att den väckte så starka känslor.
Förmodligen bland det vackraste jag hört på moll sidan,och då snackar vi inte bara dina låtar.
Tur att jag har din "Bunch of Indians" som motvikt :D
Jag har alltid sagt till min kvinna att:
"Den här killen Dividend på KR - han är ett okänt musikaliskt geni".
Så nu vet du det.
Mike
hogge:
Hej Divident..
Jag kommenterar ju aldrig Dina låtare (eller nästan aldrig i alla fall) och det är för att jag tyvärr inte förstår den här musikstilen. Jag är dock imponerad över hur Du får till arrangemanget. Jag hör också att det är vackert och bra genomfört, men låtarna är ingenting som jag är kompetent nog för att kunna uttala mig om tyvärr..
Beklagar detta..
Konstigt inlägg kanske, men jag ville bara berätta varför jag nästintill aldrig kommenterar just Dina låtar. Jag försöker ju annars att komentera så mycket jag bara hinner..
Dividend:
Tjena Hogge.
Satt faktiskt och lyssnade på din (färdiga) låt just nu också. Det låter bra! Och kommer en kommentar under dagen, kvällen förmodligen. Kul att du tog dig tid att lyssna, ibland förstår jag inte mina egna låtar heller :D
HM: Jag är väl lite mållös. Eventuellt svar kommer under helgen :D
asti:
Gillar verkligen harmonierna, men ibland känns det lite ostrukturerat, vilket jag är kluven till eftersom det också gör det extra intressant!
Rent tekniskt känns tonerna ibland lite stötiga och lite obalanserade volymmässigt och det märks att du behärskar detta otroligt mycket bättre nu.
Som helhet tycker jag det är skön musik, som inte är förutsägbar! Men se gärna över nivåerna på de olika instrumenten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida