Forum > Demolåtar

ynot......miracle

<< < (3/10) > >>

ynot:
hoppas kunna hitta den igen.
tackar för lyssning o tillrop:)

tony

david.roennlund:
Så underbart :wub:

Din röst passar verkligen snyggt här över det böljande synthlandskapet!
Snygg text också.

sitter på lapp-topp, så ljudbilden blir svårtkommenterad (återkommer när jag är hemma)

denna kommer gå på repeat  :P

hejs!

mahan:
Tjou YNTO!

Min recension blir kankse inte lika uppmuntrande som de föregående, kanske  pga mixen som jag inte tycker ger den bästa tänkbara ljudbilden.
Genast när intron sätter igång så kollar jag om jag glömt "steroknappen" på mono inställning. Först när den snygga sången (med grymma stämmor åxå) kommer in så märker jag att mitt ljudkort inte har nåt fel, funkar åxå i stereo. Nu låter sången överdimensionerad i förhållande till resten av kompet pga olika stereobilder. Låter som två olika inbandningar, och kompet med monosound låter rörigt och slåss om utrymmet i mitten.

Sen har du använt många olika sorters trumsound, tycker du kunde koncentrera dig på nåt av dem som följer låten ut, som en röd tråd.

Alltså, introt e snyggt lirat och arrat (som åxå resten av kompet)  men ljudbilden är för mono, saknar luftighet eller dynamik.
Behövs nog lite skruvande till  innan detta mirakel är färdigt, men idén e god och har potential!
Sången och stämmorna gillas hårt! :)

Rock oooon!

h.  johan

Marruschkka:
Lyssnade och gillade, speciellt ditt röstuttryck..lite laidback men ändå kraftfullt..bra klang där, låter skolat- i positiv bemärkelse ;)
Associerar till David Bowie, Kraftverk..ibland glimtar Rammstein till, nu menar jag inte att du låter som de exakt, bara att sångstilen påminner. Vad beträffar musiken så finns lite mystik där, rent tekniskt ska jag inte uttala mej för det vet jag inte mer om, än att det låter spännande!
Keep up the good work man!/Marr

egghuvud:
Är nog benägen att hålla med mahan. Känns som en väldigt grötig soppa. Ingen dynamik i ljudbilden alls. Den känns platt och odynamisk. Vilket är synd för både låten och arrangemanget är mycket bra.
Mycket mer separation, placering i ljudbilden och nivåer. Mixa om och kom igen  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion