Forum > Färdiga produktioner
MPJ - You talk about love (Dance version)
tsmalmbe:
OK, det här låter bättre. Lo-fi på ett bra sätt. Lite reverbiga är gitarrerna nog.
Det som stör mig är digitaldisten, så som det låter i mina lurar. Nu talar jag inte alltså alls om "effektdisten" du har på nästan allting. Under det där otrevliga prrrrrrrzzs-ljudet som kommer nu och då. Med lurar alltså.
Nikolaus:
Skönt flyt genom låten. De flesta ljuden är feta därför tycker jag det låter som bäst mot slutet där du blandar med några tunnare instrument.
Emulator:
talk about love...i reffen så hörs en lite slappig bas. Applåder, exakt som jag vill ha det...hörs igenom bara lite ibland. skitbra!
Lite kryptiskt start kanske på en kommentar om låten men lyssnar just nu. just basen e nåt av det bästa i låten. sången är verkligen skitbra, bar stämmor o allt.
Är det Hmike på trynorgel? :)
Skitbra trummor tycker jag...det SKA låta samplat om sånt.
superbra imo. orgel lite...tråkigt distad kanske. men smaksamk.
Gillar verkligen detta.!
Harmonica mike:
--- Citat från: drloop skrivet 19.03.2007, 09:21:55 ---Har du möjlighet att ge mig en vart i tiden disten ligger?
Jag tycker att jag letat noga efter dist men men....
På gitarrerna ligger ett delay. Provade det men den kanske blir för slaskigt.
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 19.03.2007, 09:17:22 ---OK, det här låter bättre. Lo-fi på ett bra sätt. Lite reverbiga är gitarrerna nog.
Det som stör mig är digitaldisten, så som det låter i mina lurar. Nu talar jag inte alltså alls om "effektdisten" du har på nästan allting. Under det där otrevliga prrrrrrrzzs-ljudet som kommer nu och då. Med lurar alltså.
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jag tror att dist ljudet härrör från mastringen.Det kommer då och då i samband med guran och baskaggen..Hörs rätt tydligt genom hela låten.Ska försöka och få till ett lir åt dig.Jag förstår att det är efterlängtat.Datan är i ordning nu så det ska nog gå..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida