Forum > Färdiga produktioner

VacUm och Lea - Here it goes

<< < (4/6) > >>

Toby:
Superbra med genuin känsla! Tio tummar upp!
Mvh
Toby

egghuvud:
Riktigt bra faktiskt. ibland så låter det som att tjejen smackar lite. Det borde vara naturligt eftersom rösten är så nära, men det stör mig precis i inledningen, där vid 20 sekunder. Det är så vackert och tajt närvarande att det retar mig lite. Sedan tycker jag att arrangemanget är lysande shacket är precis som det skall vara. Skulle jag få önska så vore det lite mer diskant antingen på gitarren eller pianot. Nu låter de så "dova" båda två. Det kan förståss vara mina lurar. (måste snart köpa nya)
Basen är smått lysande, men man hade väl inte väntat sig mindra av dig  :)

DåligtGehör:
Ni gör musik som det er behagar.
Jag bara njuter och inte klagar.

dede:
Finns inget att anmärka. Toppenarr, lekfullt, närvarokänsla.

Yllet:

--- Citat från: egghuvud skrivet 17.03.2007, 20:03:31 ---..ibland så låter det som att tjejen smackar lite. Det borde vara naturligt eftersom rösten är så nära, men det stör mig precis i inledningen, där vid 20 sekunder...

--- Slut citat ---

Det är intressant det där med smackljud. När man lyssnar efter "fel" i en låt, så kommer det ofta upp att man stör sig på smackljud. Och visst är det väl så. Men många gånger spelar ingen roll alls, när låten och mixen i sig är bra. Finns otaliga bra låtar och mixar med smackljud, exempelvis Coldplay för att nämna nåt. Inget man direkt tänker på kanske, men så är faktiskt fallet.

Ibland stör det mig, ibland inte alls. Gällande denna låt, inte alls :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion