Forum > Färdiga produktioner

Memphis - When are you coming home?

<< < (6/7) > >>

mahan:
Tjou Memphis!
sammandrar kort min lyssning:

+ Snygg känslofylld låt.
+ Skitsnygg ackelirning o sound på den
+ Arret sitter fint tack vare sin enkelhet.
+ Inga trummor
+ Snygg sångröst
+ Nice cellos

- Röstdubbleringen låter inte bra, sångsoundet lider av det, blir lite suddigt o otajt
- Cellona skulle låta bättre och naturligare om inte vibraton slog på så tidigt

Summa: betydligt mer plus än minus :)
Låten gillas skarpt!

h.  johan

Memphis:
Åsa:  :wub: Tack, kul att höra. Det där lilla knäppet vet jag nu vad det är och går att fixa till.

Stajo: Tack, härligt att höra att du tyckte det var en förbättring. Tack för din panoreringsförslag! Tänkte inte på det. Skall testa detta.  :)

1up: Ja, stråkarna är lite mullriga ändå,.. jag försökte komponera stämmorna så det inte grötade sig men detta var rätt svårt. Skall se ifall en panorering för någon nytta. Annars får jag kolla över melodierna igen.

Mahan: Kul att du hittade min låt.  :) Tack för lyssning en utmärkt kommentar! Sångrösten får iaf Kornstad stå för.  ^_^ Röstdubbleringen har det tvistats om här men jag tycker om den.. :ph34r: Cellons tidiga vibrato kanske du har rätt om, skall även kika på det.  :)

Ha det jättegött!

Mvh

Memphis

Kornstad:
Hallå där!   Blev mycket bättre nu med cellon tycker jag. En sak jag reagerade på dock är det att du har samma vibrato på alla toner hele spelet igenom. Det får det att kännas onaturligt. Försök få in några "raka" toner i stycket och några som börjar raka och som efter en liten stund övergår till vibrato.

Den har satt sig låten, så jag går fortfarande och nynnar på den.

Memphis:

--- Citat från: Kornstad skrivet 18.04.2008, 00:11:33 ---Hallå där!   Blev mycket bättre nu med cellon tycker jag. En sak jag reagerade på dock är det att du har samma vibrato på alla toner hele spelet igenom. Det får det att kännas onaturligt. Försök få in några "raka" toner i stycket och några som börjar raka och som efter en liten stund övergår till vibrato.

Den har satt sig låten, så jag går fortfarande och nynnar på den.

--- Slut citat ---
´

Tjena Kornstad, the artist arrives!  ^_^  Väldigt kul att höra att du fortfarande går och nynnar på den ibland.  :) Ja, det där med samma vibrato på cellon genom hela delen är ju sant förstås. Går ju att ordna såklart med en stunds pill. Lägger ett till spår med en cello utan vibrato och låter dem dela på lämpliga toner i melodin.

Skall ordna de grejor som nämnts i de senaste kommentarerna så sitter nog låten sedan.  ;)

/Memphis 

oBBa:
Fantastiskt ljuvlig låt!
Härlig känsla genom hela låten, inga synpunkter alls bara jättebra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion