Forum > Färdiga produktioner

Memphis - When are you coming home?

<< < (5/7) > >>

Marruschkka:
Finstämt och vackert,snyggt gitarrljud :D

Rösten  är mjuk och fin, men leaden skulle bli tydligare, nu ligger stämman och skuggar upp den, kan man inte lägga en ters eller något istället så att de separeras mer?Tror låten skulle bli ännu finare då.Annars som sagt, tummen upp :wub:/Marr

Memphis:
Sagt och gjort. Nu har jag lagt på helt nya stråkar i slutet, det blev en Cello Duo.  :)

Jag laddade ner versionen av Synful strings men tyckte inte att den lät så bra..  :mellow: Men däremot fick jag tillfälle att spela in den med EWQLSO Gold vilket enligt mig låter väldigt bra. Jag höll mig till nästan samma melodi som innan i ena stämman och lade på en basstämma som kompletterade den. Det var svårt att hitta en bra balans mellan stämmorna och lagom mycket reverb så det passade in med gitarren. Tror jag fick till det hyfsat.  :unsure:

Btw: Tack för dina ord Marruschkka  ^_^

Mvh

Memphis

Åsa:
 :rolleyes:  ...det här är så fint så jag blir lite rörd..

Jag hör nåt retligt litet knäpp precis i tonartsbytet tycker jag..? Annars, mkt fint allting, och mjuk och fin sång... mmm..

Tack tack!

stajo:
Tjena
Klart bättre med cellon än den ljusa fiolen...

Tror att stämmorna skulle bli lite mindre grötiga och arret mera luftigt om du panorerade ut dem åt varsin sida typ 65 eller något, värt att testa tycker jag ;)

har jag sagt att det är en skön låt :)
Det är en skön låt

1up:
Låter fortfarande kalasfint!  :wub: Känsla!!!

Stråkarna är fina. Lite murriga. Vad göra åt det? Jo, pröva någon oktav upp, kanske byta patch. Väldigt läckert hursom i stort.

Gitarrplocket och rösten är så härliga. Slutackordet kanske inte är helt tip-top, annars sweet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion