Kontrollrummet

Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tjohooo!

Oj, det var ett tag sen jag lyssnade nu- och shit vad den har utvecklats!
Härligt ös från början till slut! Tummen upp, den är toppen!
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jou Jou Jou BOYSEN!

VA kan man säga, absolut massiv lirning av Jonas på slutet, otrolig speed på plektrumet!
Synd bara att munspeleriet hamnar i rummet bredvid.
Finns det nån möjlighet att plocka in ditt munspeleri från slutet  i ett tidigare skede,
tycker det är så snyggt att du borde få rum för det åxå!
Och nu "dunkar" inte virveln mer, sitter bra alltså.

Hittar inget större att såga på, dock känns det fortfarande stundom
att det finns lite för mycket av det goda på en gång, men det är säkert en smaksak!
Väl jobbat boys, like it! :)

h.  johan

Johan:
Super tack för bra feedback. Djonas ligger något hög mot munspelet i slutet..Jag pannade munspelet 70-18  och djonas 18-70..Vidare så är det mer reverb på hans gura än på munspelet helt riktigt.Skall försöka gifta ihop dom till samma rum och nivå..Vidare så finns det lite att göra där dom lirar under första delen..några krockar dom emellan samt lite krock mot munspelet..städar lite till där..

Möjligen blev basen lite hög,,vad tycker du?

Möjligen så kan man tänka sig att djonas börjar med drillen på slutrakan,och jag glider in efter ett tag och tar över till slutet..Ett alternativ för att få ihop det hela snyggt..Dela drillen 50-50..
Kanske det skulle funka bättre? Lägre på första halvan med munspelet,och lägre på guran inför slutet..
Flytta munspelet till en annan plats blir lite marigare..Låten är drygt 4 minuter så jag vill inte göra den längre..Jag testar 50-50 prylen,så får vi se om det funkar..

Tack för bra inputs Johan.

Mvh
Micael


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Haha, jösses, denna har jag missat ju! Fett ös får jag säga. Härligt låt och goa solon. Mikael, ännu en gång grymt lirat på munspelet. Och gitarrspelet var likaså ruskigt bra men ärligt talat tycker jag också att blev det lite för mycket alldeles innan slutet..  men bara lite..  :D Cool låt iaf.  :)

/Memphis
« Senast ändrad: 05.04.2008, 22:14:48 by Memphis »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hihi. Humor.

Jag efterfrågade ju lite försiktigt mer lugn i improvisationerna. Haha. :lol: Fast det är skoj att lyssna till.

Låter ju ganska lajvigt ja.

Två simulatorer i samma låt. Fräckt.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Möjligen så kan man tänka sig att djonas börjar med drillen på slutrakan,och jag glider in efter ett tag och tar över till slutet..Ett alternativ för att få ihop det hela snyggt..Dela drillen 50-50..

Jou Micael!
Right on spot my man, turvisa och så tar du över vid slutet!
Basen tycker jag funkar bra, no complains.

Lite till så har du den Micael! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Tjena!

Här har det hänt grejor! Var ett tag sedan jag lyssnade på denna nu och herregud vad den nya versionen svänger. Sjukt bra insatser i munspel och gitarrer. Nästan lite för bra på slutet, men det är bara kul :)
Kanonbra låt!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite nya kommentarer,nice!

Plinka:
Kul att du gillade den,jo det har ju hänt lite i denna.. :) Lite mix jobb kvar sedan så..

Memphis:
Tackar för munspels omdömet,jag släppte loss lite på denna..he he..Boysen gjorde ett kanon jobb på denna,tycker också att det blev grymt!
Jag skall mixa lite till på slutet,har en ide´på hur jag kan få det bättre..Vi får se hur det blir..

Wernis:
Humor,antar att du syftar på låtnamnet.. :lol: Jo det var lite "tokerier" från min sida,fast seriöst menat :D Lugnare,ja vad fanken - jag la in 2:an och boysen hakade på :P
2 simulatorer,nja 3 skulle jag vilja säga.. :D Jagandes fram genom kökslandskapet,för att rädda äggen från överkokning..MUUUAAAAHAHAHA :lol:

Max:
Japp,städat bort ackeguror och hammond liret.Fick "two offer that I couldn´t refuse..",jag tar denna på en mix runda till för att separera solona lite..Skitkul att du gillade den,nu kan jag säga att det är färdig lirat på denna. Digga på Maxen.. :)

Johan:
Som en räddande ängel i mörkret dyker du upp med dina fina tips..Jag visste inte hur jag skulle få ihop slutet,tror att det är rätt metod att vi tar en bit var av "drillen".Lite mer fix där vi lirar lite "vilt" före sångdelen alla tre,samt slutet då...


Mega Tack till er alla för kommentarer,en sista slutputs på mixen,sedan..


Mvh
Micael
« Senast ändrad: 06.04.2008, 12:45:50 by Harmonica mike »