Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..

<< < (2/16) > >>

mahan:
Tjou Micael!
Kul att ha dig igen på tråden!

Startar cirkelsågen då...

- sågar av introt med en gång, alltför långt nu, intensiteten hinner lixåm lite avta.
- B4:an, basen o munspelet funkar snyggt!
- Snygg sång, snygga svängiga stämmor, men det behövs MERA! Nån vers till!
- o visst skulle det funka med funkygura o granatsolo!

Och trummorna då ...... du vet att Obbnäsjuryn är kinkig på detta område,
dom sitter inte på rätt sätt nu, låten blir lite kantig, lite mer variationer saknas.

Potential finns, krävs lite arrjobb, lite mer text och sen en diskussion med trummisen!
Så tycker du ska fila vidare på denna! :)

h.  johan

jay thomas:
Får upp en jättebild av programmet Partaj som gick i TV på slutet av 60-talet. Det känns som introt till tjejen som alltid frågade, "har jag gjort bort mig igen?". Åtminstone fram till den alldeles för KORTA sången kom in...

Gillade jag det? ABSOLUT,  :) skitbra gung även om det finns saker att skruva på.

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 26.02.2008, 23:02:53 ---Tjou Micael!
Kul att ha dig igen på tråden!

Startar cirkelsågen då...

- sågar av introt med en gång, alltför långt nu, intensiteten hinner lixåm lite avta.
- B4:an, basen o munspelet funkar snyggt!
- Snygg sång, snygga svängiga stämmor, men det behövs MERA! Nån vers till!
- o visst skulle det funka med funkygura o granatsolo!

Och trummorna då ...... du vet att Obbnäsjuryn är kinkig på detta område,
dom sitter inte på rätt sätt nu, låten blir lite kantig, lite mer variationer saknas.

Potential finns, krävs lite arrjobb, lite mer text och sen en diskussion med trummisen!
Så tycker du ska fila vidare på denna! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan:
Jo det var ju egentligen en instrumentalare det här som vi körde på live tiden,så då var det enda långt jätte intro :P..Testade lite sång idag när jag fick lugnt i huset och slängde på munspelet.
Tänkte först lämna den så här kort,men efter påtryckning så.. 
Renodlat basfunk lir går ju inte riktigt så här,men jag tycker att jag fick till det emellanåt..Några mer snygga fills att rama in alstret med då jag arrar vidare..Sen så måste jag ta ett allvarligt snack med trummisen som jag nu har på tråden.Vill du arra trummorna på denna när jag är färdig med liret?
Skulle vara skit nice då jag och trummor liksom inte riktigt kommer överens.. :P :lol:

Om Wernis hakar på så kan det ju bli en rätt svängig sak..Då släpper jag loss munspels lirarn på allvar..han höll igen lite här :D

Nåväl,tack för kommentaren och ta mitt erbjudande under seriöst övervägande.. :)

HJÄLP JOHAN!!

Mvh
Micael

MaxB:
Jag får Pugh-vibbar av låten men jag tror Pughs munspel var mer distat. Ditt ligger med onödigt låg volym, tycker jag.
Även övriga instrument får godkänt av mig!

"Somliga gillar låtar, som låter som..."

equality:
HM - Hans Majestät af Swäng! Låter mest som en avancerad jam session och det får fötterna att hoppa.
Kul början, bra lir och sång som alltid. Kul att du fått igång B4:an och även här kör så det ryker. Grymt. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion