Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..

<< < (9/16) > >>

Harmonica mike:
Yllet:
Den tackar jag för,min bästa prestation nånsin.. :wub: Kul att det funkar i datahögtalare.
Och tack för omdömet om sången! Den värmde gott.
Introt då,ja jag vet inte var jag fått det ifrån,lirat denna i 20 år live.Det kan ju vara från nån visa från sjuttiotalet,men alltså ingen medveten plankning.

Martinm:
John Mayall vibbar,den visste var den tog - härligt! Lite av husgud hos mig,så jag sträcker på mig lite extra.Kul också att stratan funkade,jag var lite tveksam till om det blev för mycket komp instrument i låten - nu vet jag.

Tony:
Det här är en röjare som vi körde live med bluesbandet för några år sedan.Den funkade skitbra,dock klart bäst på bluesfestivaler..
Då i en mera bluesig tappning och utan sång,jag ville ha lite förändring i röjet så jag sjöng in några rader.Jag var ute efter "live" känslan i mix och lir,så det ser ut som om jag lyckats då..
Håller med om att det skulle sitta med nåt parti som bytte basgång tex..Kanske tar tag i det och lirar nytt under sången(enligt Mahans tips).Men tills dess så rockar vi vidare mot evigheten...

Stort tack till er alla för kommentarer,ni gör mödan värd.

Mvh
Micael

mahan:
Tjou Boden!
Snyggt artilleri med strata nu, blir genast mera american feelings om det hela.
Enda som stör mig nu e slutrakan, about 3:30 framåt, där B4:n kunde sänkas,
den tar lixåm lite powern av det enligt mitt tycke susperstrålande munspeleriet. :)
Intron e riktigt kul nu, bara du håller tillbaka trumorna ända till 0:23,5 så att trummorna startar men en crach!

Well done... fortfarande låter munspeleriet på slutet otroligt proffsigt, fast det sa jag väl ren ...
detta tyckte Obbnäs guuben denna gång! :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 26.03.2008, 02:05:01 ---Tjou Boden!
Snyggt artilleri med strata nu, blir genast mera american feelings om det hela.
Enda som stör mig nu e slutrakan, about 3:30 framåt, där B4:n kunde sänkas,
den tar lixåm lite powern av det enligt mitt tycke susperstrålande munspeleriet. :)
Intron e riktigt kul nu, bara du håller tillbaka trumorna ända till 0:23,5 så att trummorna startar men en crach!

Well done... fortfarande låter munspeleriet på slutet otroligt proffsigt, fast det sa jag väl ren ...
detta tyckte Obbnäs guuben denna gång! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjabba obbnäsarn.
Kollar orgel nivån.Vet inte om jag tolkar dig rätt på trummorna,skall jag skippa baskaggen i början? Eller är det "marsch" trummorna som är "fel"? (Wernis var inne på dom)..Ungefär så här gjorde vi den live,trum intro/munspels mässigt..Sedan så är det Hm arr för hela slanten.Live versionen var mera bluesig,nu drar det mera mot funk.Kul att du gillar munspels oljan,drog på lite med specialarn där mot slutet.Jag har alltid undrat hur det lät när jag lirade så där offentligt - du har gett mig svaret.Stort tack för det :)

Kommer också att lägga om basen under sången,hittade lite softare gång men hann inte lägga in det..

Så tills dess så rockar vi vidare mot evigheten.

Tack för kommentar Johan,du är osviklig som alltid och det uppskattas mycket.

Mvh
Micael

1up:
En av de roligaste och skönaste låtarna av dig jag hört! :) Lekfulla grejer både på trummor, bas, och inte minst munspel! Läckert slut med basen som glider och busar med örat mot grundtonen, och munspelets chokladhjulsriff.

Harmonika Mike - en bra start på dagen.

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.03.2008, 09:20:32 ---skall jag skippa baskaggen i början? Eller är det "marsch" trummorna som är "fel"?

--- Slut citat ---

Inget fel direkt, men släpp inte in trummisen innan 0:23,5. Alltså ingen baskagge eller "marchvirvel" innan det! :)

H.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion