Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 14.03.2008, 18:07:07 ---Nåja, trummorna är dova. Både bastrumman och virveln. Saknar lite "knäpp" eller "napsu" som vi säger här hos oss. Bastrumman är lite överdrivet basig, så kanskle lite mindre övre bas (100-200Hz) skulla ta fram lite "napsu" på den också.
Annars tycker jag detta trumsound är bra, och har definitivt live-club feeling. Soundmäsigt mycket bra förbättring.
Proggmässigt: fina fills, snygg ridevariering. Grundkompet är lite väl "utfyllt" och det låter som om trummisen skulle vara verkligen överentusiastisk på vissa ställen. Jag har också för mig, att då trummisar leker med tom-tomen så kan de inte låta bli att stampa på sina båda pedaler också!
Mix: det är lite otrevligt bredd på trummorna, alltså det att trummorna är "i mitten" men så reverberar det ut i stereobilden.
Överlag tycker jag denna polka eller masurkka var ett höj med tanke på dina trummor för säg 1 år sedan.
--- Slut citat ---
Tsm:
Nu känns det som om munspelslirarn är på rätt väg :),blev mycket glad över din utförliga feedback.
Har i åtanke att hålla igen lite emellanåt.Kollar också in frekvens spektrat på trummorna..
Mycket glad för feedback,jag gör en sista justering efter att gitarristen har sagt sitt på denna.
Lite hammond justering(under slutet) å bas fix under sången,sen så..
Suveränt,mycket tacksam - strax final cut på denna,då.. :wub:
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Hej gott folk.
Gura polarn slängde på lite strata fills på denna,funkar det? Jag lät ackegurorna ligga kvar - blev det grötigt?
Behöver låna era öron en sväng till på denna...
Mvh
Micael
Yllet:
Tycker mig känna igen denna (intro) melodin från nån skämtsam barnvisa, men det är väl helt ok :) Men sen svänger det loss rejält, skönt gung och riktigt fett munspelslir som vanligt, men detta kan kanske vara din bästa prestation hittils!
Tja inget orginellt direkt men blues är ju blues. Har inget att anmärka på direkt, lyssnar på jobbets datorhögtalare, men det låter bra. Bra sång för övrigt, också den håller toppklass från HM, bättre uttal än vad jag är van vid från dig.
Snyggt!
martinm:
Tycker stratan sitter bra, blir inte allt för rörigt, utan skapar en skön livekänsla.
Får 70-tals- o John Mayall-vibbar.
Gott så ;)
ynot:
pendlar mellan vad händer o fy fan vad underbart bra:)
känns lite live mixat o glider lite mellan olika låter kan jag känna
men
om detta vore live skulle det funka skit bra.
som bara lyssna på låt lite hum ja stökigt kanske.
men det svänger ofaantlig bra..
slutbetyg :D
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida