Forum > Demolåtar

SoundSlope - Landet Bortom Bergen

(1/2) > >>

jay thomas:
Ibland på fredagar tar jag fram instrument jag inte behärskar.  B)

Denna gång är det mungiga, blockflöjt och munspel som står det musikaliska kamikazeuppdraget...

LÅTNAMN: Landet Bortom Bergen
ARTIST/GRUPP: SoundSlope
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 3.48
KOMPOSITÖR: J. Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

mahan:
Jou JT!
Intressanta fredagsinstrument här, intron låter lovande, synthavdelning rycker in och det akustiska försvann. Håll rytmavdelning bort ända tills 0:43.
Sen vid 1:15 så spårar det ut, synthbasen, synthkompet  och munspelet spelar på helt olika melodier och ackord, det låter hmmmmm..inte alls bra.

Sen hittar vi tråden igen vid 1:40. Och blockflöjten sitter riktigt bra. Fiolerna låter lite plastiska och lite för utpanorerade.
Mungigan tappas bort efter introt, plocka in den på nytt vid nån passlig övergång eller breik.

Det akustiska och det syntetiska strider lite om utrymme här, och du har låtit synteten ta över. Gör gärna en ny mix med att plocka fram akustiska instrumenten. :)

h.   johan

jay thomas:

--- Citat från: mahan skrivet 22.02.2008, 14:15:44 ---Jou JT!
Intressanta fredagsinstrument här, intron låter lovande, synthavdelning rycker in och det akustiska försvann. Håll rytmavdelning bort ända tills 0:43.
Sen vid 1:15 så spårar det ut, synthbasen, synthkompet  och munspelet spelar på helt olika melodier och ackord, det låter hmmmmm..inte alls bra.

Sen hittar vi tråden igen vid 1:40. Och blockflöjten sitter riktigt bra. Fiolerna låter lite plastiska och lite för utpanorerade.
Mungigan tappas bort efter introt, plocka in den på nytt vid nån passlig övergång eller breik.

Det akustiska och det syntetiska strider lite om utrymme här, och du har låtit synteten ta över. Gör gärna en ny mix med att plocka fram akustiska instrumenten. :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Hehe, tack johan!  :)

Det du ovan påpekar är extremt avsikligt gjort. Det kom in en full drulle och hade ingen koll på nånting, fick slänga ut honom...  ;)

Tack för återkoppling, ska se om jag kan avsyntifiera den lite grand.

jay thomas:
Ok, här den nya version med mer akustiska instrument. Har i stort följt dina råd johan. Lagt till dragspel dessutom.

Landet bortom bergen v9

Dividend:
Ok, nu vet jag itne riktigt vilken version jag lyssnar på. Den jag har har gått ett ANTAL gånger i spelningslistan...

Det du bjuder på är en väldigt intressant orientalisk kanske arabisk a la maurice jarre och lawrence, upplevelse... Mycket färgrik, intressant och givande.

SKall ladda hem v9 nu och läsa de andra kommentarerna..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion