Forum > Färdiga produktioner
mahan - CHEERS TO YOUR HEALTH
Wernborg:
Gott. Du har kroppat till (*) gitarrerna, låter bra nu. Känns som du tonat ner den där gitarren som gick på soloutflykt lite också va?
Har lyssnat många ggr på denna nu för att verkligen komma på varför jag inte gillar den. Det första är solot. Jag tror det beror på hoppla-galopp-kompet i solot. Solot i sig är också väldigt förutsägbart. Det andra är som jag tidigare nämnt trumfillsen. Tycker fortfarande att dom stoppar upp drivet onödigt mycket.
Fan, jag börjar nästan gilla låten nu efter 10 lyssningar. :ph34r:
:lol:
* kroppa till = göra mer levande
Dividend:
Håller med om att upprepade lyssningar hjälpte mig att förstå låten. Lite rolig text, men ändå inte ;) Kanske krävs att man är full som fyllemusik ofta gör. (Alltså insinuerar inte att du var full när du gjorde låten, utan det låter väldigt välspelat och så. hehe :ph34r: )
Din favorittyp av musik är lite som rap :D Ofta bra, roliga och/eller intressanta texter och musiken är antingen omedelbar eller kräver några lyssningar innan man ser / hör mahan-mönstret...
Vad babblar jag om? Vet inte, men en kul upplevelse är det alltid att lyssna på dina låtar! Förr eller senare ;)
4/5 finländska sjöar för den här :)
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2008, 20:27:13 ---Gott. Du har kroppat till (*) gitarrerna, låter bra nu. Känns som du tonat ner den där gitarren som gick på soloutflykt lite också va?
Har lyssnat många ggr på denna nu för att verkligen komma på varför jag inte gillar den. Det första är solot. Jag tror det beror på hoppla-galopp-kompet i solot. Solot i sig är också väldigt förutsägbart. Det andra är som jag tidigare nämnt trumfillsen. Tycker fortfarande att dom stoppar upp drivet onödigt mycket.
Fan, jag börjar nästan gilla låten nu efter 10 lyssningar. :ph34r:
:lol:
* kroppa till = göra mer levande
--- Slut citat ---
Ha ha!
Börjar småningom lära mig The Swedish Musikvocabulär, tackar! :D
Uppdaterade en version just när du skrev ditt inlägg, men solot är fortfarande koppeti-koppeti-kopp. Ska se över den delen, den blev lixåm bara hängande där i något skede, och tänkte jeg kunde lämna den där som "spaltfyllnad" men, nähhädu, får inte godkänt. Och det är bra att det sågas, ska fixa det eller spola det!
Tackar för att du orkar lyssna o ta del, på riktigt! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.02.2008, 20:35:02 ---Håller med om att upprepade lyssningar hjälpte mig att förstå låten. Lite rolig text, men ändå inte ;) Kanske krävs att man är full som fyllemusik ofta gör. (Alltså insinuerar inte att du var full när du gjorde låten, utan det låter väldigt välspelat och så. hehe :ph34r: )
Din favorittyp av musik är lite som rap :D Ofta bra, roliga och/eller intressanta texter och musiken är antingen omedelbar eller kräver några lyssningar innan man ser / hör mahan-mönstret...
Vad babblar jag om? Vet inte, men en kul upplevelse är det alltid att lyssna på dina låtar! Förr eller senare ;)
4/5 finländska sjöar för den här :)
--- Slut citat ---
TAckar Per för en mäktig och ingående nykter kommentar! :D
Det är ju så med Mahan att när han ställer igång en ny låt så finns det egentligen ingenting, först rytmen, sen söks ett passande intressant gitarrkomp, basen adderas och sen kommar kämpandet med sången, till sist försöks en text läggas till den nyfödda melodin, som många ggr i grund o botten är resultat av ett jam...detta alltså = Mahan konceptet!
Kul att det gillas efter ett tiotal omlyssningar, hypnoseffekt kanske......
Och 4/5 sjöar är ju väl ganska bra åt en polare som bor i de tusen sjöarnas land! :D
h. johan
mahan:
MORE COMMENTZ!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida