Forum > Färdiga produktioner

mahan - CHEERS TO YOUR HEALTH

<< < (7/18) > >>

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2008, 12:24:21 ---Strömlinjeformad = diplomatiskt uttryckt för att låten i föll mig i smaken. Det skulle jag sagt i klartext eller hållit käft om. Sorry.

Ang. trummorna så haltar inte fillsen, absolut inte. Det är tajt och bra, bara fööör mycket. (tycker jag, observera det.)

Ang. gitarrerna så kan jag såklart ha fel, men jag upplevde det som att det var flera gitarrer som inte spelade samma saker och med likartade sound. Ok du har dubbat 5 ggr, men spelar du exakt likadant? Jag har inget facit för hur du får till det, men min uppfattning var att det var grötigt i alla fall. Vem vet, det kanske räcker att sålla lite bland spåren?  :unsure:

Bra jobbat, även om det inte lät så i mitt inlägg.  :)

--- Slut citat ---

Oukki Wernis!
Jo, diplomatin kan ibland ställa till det... hellre rakt  på sak med rätta ord, tycker jag.
Ännu till gitarrera, alltså fem spår med lika spelande gitarrer, sen et guraspår som typ solo vandrar omkring  men egen melodi, den kan ju faktiskt röra ihop alltzsammans och göra det till geggagröt!

Och sen ännu det där med snarlika gitarrer o sound, hur förklarar man det rakt på sak, så skulle jag få det uttrycket åxå klarlagt för mig.
Och efter denna diskusion så kommer gurorna att spelas om, vet ju int om det blir bättr men åtminståne annorlunda :D

h.   johan

stajo:
det här är ju lite för hårt för mig... men men jag var nyfiken när jag hörde de tunga riffen i början om rösten skulle hamna i skymundan eller inte.
Det visade ju sig dock att du har styrka där med och bär upp låten riktigt bra.
Trummorna tycker jag är lite dominanta i alla fall vad gäller volym men det kanske de skall vara i den här genren?
Även om jag inte lyssnar på sådant här så ofta så tycker jag det låter tight och snyggt.
/Staffan

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 24.02.2008, 12:40:06 ---Och sen ännu det där med snarlika gitarrer o sound, hur förklarar man det rakt på sak, så skulle jag få det uttrycket åxå klarlagt för mig.
--- Slut citat ---

Kanske byta gitarr, om du har fler än en. Inte köra G-suite på alla spår. Inte dista alla spår. Etc. etc....

:)

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 24.02.2008, 13:28:17 ---det här är ju lite för hårt för mig... men men jag var nyfiken när jag hörde de tunga riffen i början om rösten skulle hamna i skymundan eller inte.
Det visade ju sig dock att du har styrka där med och bär upp låten riktigt bra.
Trummorna tycker jag är lite dominanta i alla fall vad gäller volym men det kanske de skall vara i den här genren?
Även om jag inte lyssnar på sådant här så ofta så tycker jag det låter tight och snyggt.
/Staffan

--- Slut citat ---

Hoj Staffan!
Va kul att  du gav dig tid för lyssning. Och uppskattas att du kollar att det är tight o snyggt!
Mixen e ju inte ännu klar, hel del modifieringar kvar, b.la nivåerna, så trummorna ska åxå kollas!
Tackar för lyssningen o kommentar! :)

h.   johan

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2008, 15:41:25 ---
Kanske byta gitarr, om du har fler än en. Inte köra G-suite på alla spår. Inte dista alla spår. Etc. etc....

:)

--- Slut citat ---

Jou Wernis!
TAckar stort för alla goda råden igen en gång. Har sugit in infot och
har nu lirat in gurorna på nytt, ett par med V-AMP2:an och ett par med GSuite. Jobbat med trumfillsen åxå.
Så om du orkar låna dina öron ännu en gång vore jag tacksam, är det på väg  åt rätt håll eller bär det åt Hel.....
singfors :)

NY VERSION, GURORNA SPELADE PÅ NYTT OCH TRUMMORNA LITE FIXADE I FILLSEN:

TREDJE FÖRSÖKET HÄR

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion