Forum > Färdiga produktioner
mahan - CHEERS TO YOUR HEALTH
Wernborg:
Låten funkar. Helt ok om än något strömlinjeformad. :wacko:
Det märks att du spelar trummorna och visst är dom tajta och variationsrika. Det sista blir lite over the top ibland tycker jag. Du vänder på rytmerna i dina fills alldeles för mycket för min smak vilket gör att drivet tappar fart väldigt ofta. Tack vare att du spelar manuellt så räcker det för att uppfatta trummorna som livetrummor tror jag.
Gitarrerna har alldeles för snarlika ljud och spelstil. Det blir liksom en gegga av alltihop även om varje gitarr för sig är bra. Arra gitarrerna så dom inte krockar eller dubba med samma arr istället. Och variera ljudet mer på dom olika tagningarna.
Bra körarr som vanligt.
ynot:
mycket bra detta johanmahannen
sången är det bästa jag haört från dig ..all time high.. låter driver fint.
det enda kan sakna är lite mer staccato spel på gurorna o i kompet det är mycket legato känsla det gilder in i varandra.
bryggan eller mellan spelat lite svårt att avgöra är lite svagare i volym känns det skulle rensas i instrumenten i stället för att sänka volymen.
lite under dvevisen bra låt hård lyssning:)
med detta är riktigt bra
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2008, 11:39:41 ---Låten funkar. Helt ok om än något strömlinjeformad. :wacko:
Det märks att du spelar trummorna och visst är dom tajta och variationsrika. Det sista blir lite over the top ibland tycker jag. Du vänder på rytmerna i dina fills alldeles för mycket för min smak vilket gör att drivet tappar fart väldigt ofta. Tack vare att du spelar manuellt så räcker det för att uppfatta trummorna som livetrummor tror jag.
Gitarrerna har alldeles för snarlika ljud och spelstil. Det blir liksom en gegga av alltihop även om varje gitarr för sig är bra. Arra gitarrerna så dom inte krockar eller dubba med samma arr istället. Och variera ljudet mer på dom olika tagningarna.
Bra körarr som vanligt.
--- Slut citat ---
Tnkx för den Wernis! :)
Vad betyder det när en låt är strömlinjeformad ? help me out here :unsure: Jämntjock? eller....?
Och det att det märks att jag spelar trummor är inte alltid så bra, och fillsen haltar, har inte den rätta touchen eller kunskaperna ännu till sådana baktaktsfillar som jag skulle önska. Så länge jag programmerade trumsen såfunkade alltid till 90% och lyssnarna gillade. Nu blir det lite självmordsförsök när jag försöker spela dom på riktigt. Men det känns bara så kul att spela själv, fast om lyssnarna plockar up större sågar så får jag väl lov att gå tillbaka till proggbordet!
Sedan gitarrerna, där är en vägg av olikt spelade gitarrer o olika sound, tanken var att fylla hela bakgrunden med distguror av olika slag, men om du upplever det som gegga så måste det kollas över. Sku vara kul att veta vad du menar med snarlika ljud och spelsätt, . Gitarrerna är dubbade (5 spår) med samma arr och sounden är varierade, sen är dom panorade runt i ljudbilden.
Hade ju inte tänkt mig att behöva göra ett så här stort korrigeringsjobb...Måste ta en diskusion med mig själv,
och bara du Wernis underrättar mig om ordbetydelsen i dom där greijerna jag inte förstod :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: ynot skrivet 24.02.2008, 12:10:41 ---mycket bra detta johanmahannen
sången är det bästa jag haört från dig ..all time high.. låter driver fint.
det enda kan sakna är lite mer staccato spel på gurorna o i kompet det är mycket legato känsla det gilder in i varandra.
bryggan eller mellan spelat lite svårt att avgöra är lite svagare i volym känns det skulle rensas i instrumenten i stället för att sänka volymen.
lite under dvevisen bra låt hård lyssning:)
med detta är riktigt bra
--- Slut citat ---
Danke Tony!
Fick just lite smisk av Wernis angående gitarrerna, så nu skall gitarr arret tas under förstoringsglas, kanske det är nåt i den delen av gitarrlirandet som jag inte kan, och då måste jag ju lära mig det. Samma gäller trummorna, som jag åxå håller på att lära mig, låtarna blir ju lite lidande av att jag envisas att spela själv, men det är så kul!
Men du Tony, ska gå till garaget o kolla om där finns pappas gamla staccatta! :D
Kul att du gillar helheten!
Tack för lyssning o komment!
h. johan
Wernborg:
Strömlinjeformad = diplomatiskt uttryckt för att låten i föll mig i smaken. Det skulle jag sagt i klartext eller hållit käft om. Sorry.
Ang. trummorna så haltar inte fillsen, absolut inte. Det är tajt och bra, bara fööör mycket. (tycker jag, observera det.)
Ang. gitarrerna så kan jag såklart ha fel, men jag upplevde det som att det var flera gitarrer som inte spelade samma saker och med likartade sound. Ok du har dubbat 5 ggr, men spelar du exakt likadant? Jag har inget facit för hur du får till det, men min uppfattning var att det var grötigt i alla fall. Vem vet, det kanske räcker att sålla lite bland spåren? :unsure:
Bra jobbat, även om det inte lät så i mitt inlägg. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida