Forum > Färdiga produktioner

J. Thomas och Marruschkka - Molnen

<< < (2/12) > >>

mahan:
Jepps JT!

Nya sounder o spelsätt från dig här, kul att du testar på nytt, detta låter skönt. Hittar en snygg positiv laddning i detta. Ska bli snyggt med sång och hoppeligen posistiv text. Första versionen med trummorna kändes lite kantig och skramlig men version 23 blir ett gott botten för vidare utveckling. Nån sorts rytmsektion kunde nog passa på sina ställen, men moderat. Så blir med spänning väntande på versionen med sång!

Snygg låt o melodi! :)

h.   johan

jay thomas:
Tackar Johan!  :)

Jo, var lite ledig i eftermiddags och hade suttit och klinkat detta tema på det riktiga pianot häromdagen. Satte mig i studion och utvecklade det hela och det blev närmast lite Supertrampackord i halva hastigheten.

Första melodislingan skiljer sig mycket från den senare även den och det är inte omöjligt att den sånganpassade melodin skiljer sig ytterligare.

Men, det känns som om det finns en bra grund att stå på som dessutom inte har särskilt mycket med mina vanliga alster att göra.  :)

Marruschkka:
Bravo...mer lättsjunget med ett tema som återkommer...lyssnar in mej här...fin melodi.

91:an:
Versionen utan trummor låter jättebra tycker jag. Väldigt bra grund att bygga vidare på och utveckla. Låter som äkta flöjt och inte något samplat, för så är det väl?

Åsa:
..väldigt fint! Satt fint att lyssna på såhär strax innan läggdags..  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion