Forum > Färdiga produktioner

J. Thomas och Marruschkka - Molnen

<< < (6/12) > >>

Marruschkka:
Ja..lite däppt i däsan är jag allt..*snyter till sej*...men vad gör man inte för konsten?*ler*Tack för kommentarerna ;)/Marruschkka

mahan:
Jou JT o Maria!
Snyggt med nya röster, åtminståne ny bekantskap för mig. Väldigt personlig, mörk o fyllig (kan man säga så?) röst, gillas. Och det lilla svajet försvinner med några extra tagningar. Det som jag väntar o hoppas på är att nästa version hämtar med sig stämsång, skulle sitta som smäck på detta enkla men snygga arr!

Så lite slipa spel o sång och sen stämmor på,
kommer att bli kalaaas! :)

h.   johan

jay thomas:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.02.2008, 19:16:31 ---Skön känsla i hela låten. Gillar när sången backar och försvinner i bakgrunden med måsarna på slutet.

Pianot är skönt, men känns lite statiskt trots känsligt spel. Låter som att det bara är volymen som varierar på tonerna, inte anslagskraften.

Själva arret tycker jag är för sparsmakat. Jag gillar trummorna i första versionen, även om de låter trummaskin, för spelet är underbart. Och ihop med den känsliga tvärflöjten får jag "fem-myror-vibbar". (Alltså, musiken till det programmet var ju suverän och på något vis typisk för tiden.) Men ändå med en helt egen stil, framför allt melodimässigt.

Men den avskalade versionen med sång tycker jag tappar en del identitet. Sången är lite för teknisk för min smak, vibratona är bra men blir för mycket uppvisning. Digitaldisten här och var gör att jag får lite svårt att koncentrera mig på texten. Lite täppt i näsan låter det också. (ja, nu blev jag gnällig...)

Mitt förslag till ny version är att sätta en sångtagning med lite mera avslappnad approach (och ett öga på nivåerna). Som MaxB skriver kommer nog nötning av fraseringarna ge resultat. Trummorna skulle jag vilja ha tillbaka mot slutet av låten, men med bättre samplingar. Mer av den trevliga tvärflöjten också.

Men en annorlunda låt är det, långt ifrån genrernas formstöpning. Det bevisar att det fortfarande går att göra unik och spännande musik, om man bara vill.

--- Slut citat ---

Tack Rattlesnake för lyssning och återkoppling!  :)

Vi tar till oss och ber att få återkomma med en ny version. Även om kanske inte alla önskemål kommer att bli uppfyllda...

--- Citat från: mahan skrivet 28.02.2008, 20:46:14 ---Jou JT o Maria!
Snyggt med nya röster, åtminståne ny bekantskap för mig. Väldigt personlig, mörk o fyllig (kan man säga så?) röst, gillas. Och det lilla svajet försvinner med några extra tagningar. Det som jag väntar o hoppas på är att nästa version hämtar med sig stämsång, skulle sitta som smäck på detta enkla men snygga arr!

Så lite slipa spel o sång och sen stämmor på,
kommer att bli kalaaas! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Kiitos Johan för lyssning och återkoppling!  :)
Stämsång har jag också tänkt på, vore nog rackarns snyggt. Förslaget just nu, slasken ligger på nätet, är att det blir ett crescendo med slagverk, bas och gitarr på den andra vändan av vers och refräng. En 50-tals baskagge och vispar skulle nog vara hur snyggt som helst.  ;)

Otroligt kul är det i vilket fall! Känns spännande och se vart det leder oss till slut.

stajo:
Nu börjar det arta sig. Lyfter rejält med sång tycker jag. Om än tycker jag fortfarande att den är lite svår att följa. Tycker vidare att den är lite väl avskalad, vissa delar hade mer skjutit fart med lite mer på för att sedan gå tillbaka till det avskalade igen. Sedan har jag ju funderat på om ni inte skulle höja den någon tonart. Har ju lyssnat på dont you worry på Marruschkkas myspace och hör ju även en rejäl känslighet i de lite högre tonerna.
Kul med en lite annorlunda låt
/S

jay thomas:
Tack stajo!  :)

Börjar med tonartshöjningen, jag tänkte gå åt det andra hållet...  ;) Men just nu låter vi det vara som det är.
Det finns en ny skiss med samma sång men med ett litet "crescendo" att lyssna på här. Hade ett h****e att lägga gitarren och den inledande trumvirveln går fetbort. Dock hittade jag inget sätt att få bort virveln.
Men detta är en tankeskiss, inte säkert att den kommer till slutversion.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion