Forum > Demolåtar
Dividend, Eq, Åsa, Jessica - Sången (i skogen)
equality:
Fint! Åsas och Jessicas sång... härligt! Basen låter bättre nu. Kanske lite blöt mix (katedral) och kanske hade jag lopat gitarren lite annorlunda. Men detta var skönt att avsluta en lång dag med och kliar lite extra i gitarrfingarna igen, länge sen sist!
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 15.11.2010, 02:32:18 ---Fint! Åsas och Jessicas sång... härligt! Basen låter bättre nu. Kanske lite blöt mix (katedral) och kanske hade jag lopat gitarren lite annorlunda. Men detta var skönt att avsluta en lång dag med och kliar lite extra i gitarrfingarna igen, länge sen sist!
--- Slut citat ---
Kul at höra eq! Funderar på att be nån av de två violinister jag känner lägga fiol-spåret och en flöjtist, fejk-flöjten...
okej, ned reverbet? Du menar delayet på Jessica? För det är inte alls mycket reverb på denna. Skall minska lite till, tror jag ändå.
Jag skall mixtra med gitarren lite...
mahan:
Tjou Per & Collabbare!
Har nog kommenterat denna pärla förr men nu är VERKLIGT FIN! :wub:
Mixen e verkligt strålande, allt ligger i balans och min favveacke sitter kristallklar.
Fin dynamik och tillräckligt luftigt... stor konsertsal!
Nån sa nåt om för mycket reverb, testa första med att bara skära bort i nedre registret av reverbet, brukar hjälpa ibland, gör reverbet lite sirligare om man kan säga så.
FORT BORT MED DENNA FRÅN HALVFÄRDIGA!!!
HELT KLART VÄRD ATT ÅKA UPP PÅ F Ä R D I G A avdelningen :)
h. johan
Dividend:
mahan: skall testa ditt förslag om reverbet! Till helgen förmodligen
Sen flyttas den nog till färdiga. Flöjten är fixad nu, den spelade lite konstigt i förra. Helt fel på många ställen
Fuzzbub:
Fantastiskt vackert och proffsigt gjort. Ja, det räcker så faktiskt. :) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida