Forum > Demolåtar

Dividend, Eq, Åsa, Jessica - Sången (i skogen)

<< < (7/14) > >>

Dividend:
Oki, slänger upp något jag känner är "färdigt", har t o m eq:at mastern för att få lite mer basighet. ;)
Så om något är helt fel så är det dags att hojta till nu, så jag inte lägger den på hyllan i 10 år eller så ;)

(Tja flöjten och att den skär med Jessica (kom jag på nu) enligt Equality.. öh hmm, vad anser ni andra? Själv hör jag inte riktigt det, mer än lite dissonanser på nåt ställe som väl mer har att göra med delayet på flöjten, i och för sig kan man ju sänka det lite till  :unsure:)

Ok laddade upp fel verre  :ph34r: .. Låten finns i trådhuvudet!

Åsa:
Sådärja! Det här är bättre, med sångversen en bit in, jag tycker låten är mer hel nu. Kanske för hög i volym... /ok, på g att ändras  ;)

mahan:
Jou!

Snygg helhet nu, men ta in Åsa tidigare, alltför långt intro nu. Och finns det text till flere verser så använd dom. Mera sång med Åsa, den gillas storeligen! :wub:
Annars funkar nog mixen och nivåerna riktigt fint, tajt o snyggt!

h.   johan

egghuvud:
Hmm Skumt med det akustiska och det så uppenbart syntiga instrumenten till. Vet inte hur jag skall förhålla mig. Tycker nog att flöjtarrangemanget är snyggt, men ljudet fixar jag inte riktigt. Det känns som att det fattas något i basregistret. Där är det så tomt ibland. Kontrafagott? ( :))
Vad gäller sången så tycker jag sångljudet är vasst och essigt. Låter som att det är reverbet som gör att det blir så vasst och lite obehagligt ibland. Skulle eq:a reverbet alternativt välja ett mjukare reverb. Sedan sjunger hon fint flickan.  :) Tycker nog också att hon är värd en vers till innan wailandet.

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 24.02.2008, 23:10:42 ---Jou!

Snygg helhet nu, men ta in Åsa tidigare, alltför långt intro nu. Och finns det text till flere verser så använd dom. Mera sång med Åsa, den gillas storeligen! :wub:
Annars funkar nog mixen och nivåerna riktigt fint, tajt o snyggt!

--- Slut citat ---

Tack :)
Det finns inga fler verser.Vad skulle de handla om? Stockholm? :)
Kom gärna med förslag iofs. :)

Åsa: Tack, ja sången måste ner lite till, och speciellt flöjten kanske..

egget: Equality skickade faktiskt en basslinga. På nåt sätt har jag dock börjat gilla enkelheten i det här arret och eq:ar hellre fram lite mer bas. Angående sången skall jag dona lite ikväll. Tack väldans för comment! :)

Wernborg, stajo, ynot, MaxB på föregående sida: Tack alla fyra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion