Forum > Demolåtar

Antonio och demonerna

<< < (3/4) > >>

egghuvud:
Jo det är konstigt det där hur vissa saker imponerar så mycket mer än andra. Någon som kan traktera en fela känns liksom så mycket mer musikalisk på något vis. jag kan höra flera olika sorters arrangemang på det här. Akkegitarr och trummor kanske lite klezmerfeeling, alternativt mer popbandssättning så det blir lite proggigt.
Samtidigt så är det något med att det är sådär naket som gör att det liksom fungerar bara som det är. Ett par tagningar till så att en del av falskspelet och gnisslet försvinner så är du hemma.  :)

Dividend:
Väldigt mysig visa du fått till, den har gått ett antal gånger här hemma :) BEfinner mig ute i småländska skogen just nu, så på nåt sätt passar det väldigt bra in. Egyptisk öken? Snarare svenskt timmer och dalkullor och sånt :)

david.roennlund:

--- Citat från: egghuvud skrivet 19.02.2008, 11:11:37 ---Jo det är konstigt det där hur vissa saker imponerar så mycket mer än andra. Någon som kan traktera en fela känns liksom så mycket mer musikalisk på något vis. jag kan höra flera olika sorters arrangemang på det här. Akkegitarr och trummor kanske lite klezmerfeeling, alternativt mer popbandssättning så det blir lite proggigt.
Samtidigt så är det något med att det är sådär naket som gör att det liksom fungerar bara som det är. Ett par tagningar till så att en del av falskspelet och gnisslet försvinner så är du hemma.  :)

--- Slut citat ---

mm, ska fundera lite över låtens framtid:)

jo, några tagningar så ska det nog gå att fåtill en skaplig inspelning.

Tackar för öron!

david.roennlund:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2008, 14:07:01 ---Väldigt mysig visa du fått till, den har gått ett antal gånger här hemma :) BEfinner mig ute i småländska skogen just nu, så på nåt sätt passar det väldigt bra in. Egyptisk öken? Snarare svenskt timmer och dalkullor och sånt :)

--- Slut citat ---

Haha, skulle nog inte sagt något om egyptisk öken :D

Grejen är att jag hade läst boken  Antonios liv hela dagen och det var den som snurrade i huvudet.... därför förknippade jag låten med dennes kamp mot demonerna i öknen.
Titeln var delvis en efterkonstruktion  ;)

Trevligt att du tycker att låten är mysig !

Emulator:
hm.. får snarare känslan att någon har det bråttom, men inte nödvändigtvis speciellt ovtrevligt.

skitskönt spelat iallafall :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion