Forum > Demolåtar

Bone - Running Up That Hill

<< < (2/2)

mahan:
Oukei Bone!

Måste erkänna att jag ju inte känner till originalet (borde väl skämmas...) , men kanske lättare att kommentera då, inga jämförelser. Jätteskön känsla har du i din sång, skulle stiga ännu mer med minskad komprimering, nu stöter sången på onödigt hårt, särskilt dom hårda konsonanterna,  istället för att smeka ansiktet mjukt. Ackeliret funkar åxå snyggt och arret sitter.

Så lätta lite på dom kära kompressorerna och detta kommer in på min spelare! :)
Nice work!

h.   johan

Bone:
Tackar!

Kul att du gillar sången, då det är den jag är mest nervös för varje gång. Ska definitivt se över komprimeringen när jag lägger på lite mer och mixar om den.

Tack för lyssningen och kommentarerna.

jay thomas:
Gillar det här! :)

Det är en betydlige närmare version en den Kate Bush gjorde. Visserligen tillhör KB's en av min favoritlåtar men jag tycker att du har förvaltat den mycket väl!

david.roennlund:
Har inte hört orginalet, men detta är mycket bra  :) :)

På mina datorhögtalare låter den trevligt mixat, (det är ju en smaksak, men jag gillar när rösten ligger så nära mig)

Snyggt insjunget med skön känsla.

Tycker inte att du ska göra arret mer komplext, det finns klart något i enkelheten.
men, lite små ägg i reffarna skadar ju inte, men överlag är det bra nu.

/david

Bone:

--- Citat från: jay thomas skrivet 19.02.2008, 17:04:03 ---Gillar det här! :)

Det är en betydlige närmare version en den Kate Bush gjorde. Visserligen tillhör KB's en av min favoritlåtar men jag tycker att du har förvaltat den mycket väl!

--- Slut citat ---
Tack! Verkligen, tack! Vilken komplimang!

--- Citat från: david.roennlund skrivet 19.02.2008, 17:42:12 ---Har inte hört orginalet, men detta är mycket bra  :) :)

På mina datorhögtalare låter den trevligt mixat, (det är ju en smaksak, men jag gillar när rösten ligger så nära mig)

Snyggt insjunget med skön känsla.

Tycker inte att du ska göra arret mer komplext, det finns klart något i enkelheten.
men, lite små ägg i reffarna skadar ju inte, men överlag är det bra nu.

--- Slut citat ---
Tackar. Jo jag gillar också när sången är nära, men den kan nog vara liiiiiite för komprimerad. Ska ge mix på en ommixning, men så mycket ska jag inte ändra. Ett ägg och möjligtvis tamburin kommer nog på också, kanske någon sångstämma till...får se.

Kul att du gillar det.

Tack för kommentarerna, kul att ni orkade/ville lyssna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion