Kontrollrummet

Reklamation och Garanti från Thomann

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Häpp

Tänker göra en beställning från thomann, och det gäller ett focusrite saffire pro. Billigare än i Sverige och det verkar även vara bättre vilkor. Men den informationen kommer från deras egen site så tänkte kolla upp med era erfarenheter.

Hur är det att använda deras 30 dagars garanti om det är strul mellan saffire och mitt moderkort, har läst att det inte alltid är kompatibellt.

Hur funkar deras 3års garanti? Lika bra som det låter?

Vet att tyskarna även älskar att översätta, men det står väl fortfarande på engelska på produkten (vilket jag antar).

Ja...det var väl allt. Hoppas att någon stjärna har svar på frågorna.


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Jag har beställt många grejer från Thomann med mycket goda resultat och aldrig behövt utnyttja 30-dagars garantin, som jag dock har fått berättat för mig ska fungera alldeles utmärkt. Inga prylar de säljer har information översatt till Tyska, och finns det information på tyska med produkten finns det också på engelska och ofta svenska... Thomann är grymma!


Utloggad tsmalmbe

Thomann är tryggare än din mamma.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Thomann är tryggare än din mamma.

Jo så är det nog i dom flesta fallen..

Jag har haft strul med beställningar från Thomann vid två tillfällen. Båda gånger pga dålig emballering/vårdslös posthantering.

Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer (söndermosade monitorer). Andra gången saknades lite prylar som hade trillat ur kartongen och då skickade dom en ny sändning direkt utan några som helst bekymmer.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Thomann är tryggare än din mamma.
Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer (söndermosade monitorer).
Hoppas du menar:  <_<
Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten (söndermosade monitorer) hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kill That Autotuner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
Inga problem alls. Jag utnyttjade 30 dagars regeln en gång när jag inte fick igång ett ljudkort. No questions ask skriver dom , och det var verkligen så. Men registrera inte ev program eller plugins som följer med, då kan det bli problem. Men det skrev dom också som förbehållsklausul.


Snabb service. En pålitlig organisation. Rekommenderas .
« Senast ändrad: 18.02.2008, 18:57:34 by Kill That Autotuner »



Utloggad Kill That Autotuner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
Thomann är tryggare än din mamma.

Jo så är det nog i dom flesta fallen..

Jag har haft strul med beställningar från Thomann vid två tillfällen. Båda gånger pga dålig emballering/vårdslös posthantering.

Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer (söndermosade monitorer). Andra gången saknades lite prylar som hade trillat ur kartongen och då skickade dom en ny sändning direkt utan några som helst bekymmer.


Svenska Tullen har nog varit framme. Dom kan inte återförsluta paket utan att gå en kurs först.

2 år sedan kom ett annat ljudkort fram och paketet såg ut som om en 5 åring velat slå in en julklapp till mamma, som tur var så höll innanmätet ihop eftersom det var en förseglad mjukplastlåda.

på paketet en klisterlapp : Granskad av svenska tullen. Men dom har kanske slutat med lapparna nu.
« Senast ändrad: 18.02.2008, 18:58:28 by Kill That Autotuner »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag kan inte annat än underteckna föregående skrivares inlägg!
Fullständig och fin service har Thomännen!
Har använt såväl ren garantiservice på en mic samt också returnerat en gitarr, bara för jag inte "gillade" den.
I båda fallen söktes det som skulle returneras hemifrån min trappa och micen gick på service och skickades tillbaka till mig. Gitarren söktes åxå hemifrån och pengarna returnerades!

Enda som strular ibland är den tyska postgången, åtminståne den till Finland, men det har ju å andra sidan inget med Thomann att göra!

Men tävlingen hårdnar åxå på denna bransch, har till min glädje märkt att många musikaffärer åtminståne här i Finland har börjat sälja till "Thomannpris" och det är ju bra för konsumenten, visserligen utan Thomanngarantier, men utvecklingen går åt rätt håll! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Thomann är tryggare än din mamma.
Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer (söndermosade monitorer).
Hoppas du menar:  <_<
Ena vändan fixade dom så att ett DHL bud hämtade skiten (söndermosade monitorer) hemma hos mig och sen skickade dom nya grejer.

Javisst, om man ska vara petig..  :P

Och nej, det var nog inte tullen. För det första var det nån praktikant som hade förpackat monitorerna, låg lösa i en stor kartong med såna plastbubblor runtom. Sen hade det gått hål på alla plastbubblor och vad det såg ut som måste dom ha släppt kartongen från tredje våningen, kört över den med en lastbil och sen lagt den underst i en stor container med massa gods ovanpå..

Sen undrar jag varför man betalar svensk moms hos thomann?
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
Sen undrar jag varför man betalar svensk moms hos thomann?
Darfor att de levererar mer an vad gransvardet ar (350000kr tror jag) i export till Sverige. Da maste de ta betalt med svensk moms.


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Ok, det var nytt för mig.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
När ni returnerat varor till Thomann har ni då stått för frakten?
Har en sak jag ska skicka tillbaka och har fått svaret från
Thomann att jag ska betala frakten.

Känns lite fel att kunden ska stå för en merkostnad som uppstått
för att det är fel på varan!?
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
När ni returnerat varor till Thomann har ni då stått för frakten?

Nej...de kom och hämta från min dörr utan någon som helst kostnad när det var fel på en av preampsen på ovannämd vara.