Kontrollrummet

Karantän bra metod?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
För några veckor sedan hade jag massor med inspiration och var produktiv. Nu e det heltomt..  :mellow: Kan väl bero på att jag är skoltrött av allt plugg och delvis deprimerad men jag kommer inte på något bra alls. Och så har man en kortfilm att göra musken till som ska vara klar om några veckor..  :ph34r: Men det löser sig tror jag och efter det skall jag berätta hur jag löste det..   :)

/Memphis


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Däremot låter det inte bra, då jag väl får tid. Jag försöker göra en gammal låt med reggae-feeling. Det är nästan som att varje inspelning blir sämre är föregående. Det är kul att det kan bli så. Jag trodde att det alltid bara ska bli bättre?
Att det låter så dåligt om mina försök att göra reggae hoppas jag leder till att jag ska komma förbi mina musikaliska begränsningar och upptäcka nya sidor. Jag tror stenhårt på det!
Det kanske kan vara bättre att göra en ny låt med reaggae-beatet som utgångspunkt istället för att trycka in en låt som kanske inte har reaggae i sig (?) från början.
Det känns som att den jag har tagit mig an borde passa som reggae men jag är iofs inte helt säker. Jag har gjort flera låtar som borde vara reggae men mina ansträngningar har oftast givit ett platt försök - istället för gungande skön reggae. Men jag vill lära mig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google