Forum > Demolåtar

Akustisk låt

<< < (3/4) > >>

Tokai:
Rätt mycket Pink Floyd i detta tycker jag. Inga problem med reverbet på sången. Passar bra när det är så få instrument. Gitarrerna är kanske för tydliga nånstans i eq, det gnisslar ibland. Annars bra spelat och sjungit. Låten som sådan växer nog efterhand. Gillar det dissonanta bakgrundsljudet, bryter bra mot harmonierna. Men ger väl ingen direkt monsterkänsla (scary, creepy), låter mer som ett ganska snällt monster :)

Bone:

--- Citat från: aoly skrivet 16.03.2007, 13:23:00 ---Jag kan ha fel, men jag saknar iallafall botten. Helt grovt så föreslår jag en lowshelf på 1-2 dB upp till 300hz eller så.
--- Slut citat ---
Jag ska kolla i lite andra stereos och så också. Kanske behövs lite mer botten/bas i gitarrerna. Tackar.

--- Citat från: Tokai skrivet 16.03.2007, 22:49:17 ---Rätt mycket Pink Floyd i detta tycker jag. Inga problem med reverbet på sången. Passar bra när det är så få instrument. Gitarrerna är kanske för tydliga nånstans i eq, det gnisslar ibland. Annars bra spelat och sjungit. Låten som sådan växer nog efterhand. Gillar det dissonanta bakgrundsljudet, bryter bra mot harmonierna. Men ger väl ingen direkt monsterkänsla (scary, creepy), låter mer som ett ganska snällt monster :)

--- Slut citat ---
Pink Floyd? Är det något lokalt band från din hemstad?  :huh: Nä men mina influenser verkar ofta skina igenom. Trevligt, tror jag.

Tycker du att man ska eq:a bort lite diskant eller ska man testa med en De-esser på gitarrerna? Låten ska nog inte vara hemsk mer symboliken i texten. Men vilket snällt monster tänker du på? Kakmonstret?  :)

Tack för tipsen.

Tokai:
 Men vilket snällt monster tänker du på? Kakmonstret?  :)

Eftersom låten heter monster och jag förknippade syntljudet som lite hotfullt. Har dock inte kollat texten så noga - kanske det handlar om det helt annorlunda. Feltolkning alltså i så fall. Så blir det ibland när man själv jobbar med en låt om diverse aliens från yttre rymden :D
De-esser på gitarr låter lite skumt, bättre med eq, va?

Bone:
Ok har för mig att jag läst att de-esse skulle kunna fixa gnissel, men jag kan ha helt fel. Händer väldigt ofta  :lol:.

Det finns ingen feltolkning allt är ju subjektivt och det var ju en vettig synpunkt. Kanske borde ändra titeln till något annat, får se. Tack tipsen och åsikterna.

DåligtGehör:
Stämningsfull låt!

Röster får gärna bli lite tydligare. Det är nog mest det.

Gillar de "långa körerna".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion