Forum > Demolåtar

Daniel-Sorgsen - nu ny verre med velocityändringar och grammofonemulering!

<< < (3/9) > >>

1up:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2008, 11:41:12 ---Saknar initialt diskant men kanske är detta piano i avsaknad av diskant...

I passagen 0:46-0:59 är det tydligt att ett barn i pianoskola skulle få stycket mer levande, på ett önskvärt sätt. Är det möjligt att levandegöra stycket med den metoden du använder då du skapar.

2:57 kommer ett ackord jag inte känner igen från förr i tiden.

Jag är imponerad av hur man kan skapa musik som du gör!

--- Slut citat ---

När ett piano spelas svagt, svagt blir klangen mer dov. Det är alltså det det är frågan om här. Att jag valt patchen "soft" spelar också in.

Det är tydligt att ett barn med genomsnittlig uppfostran i hyfs, takt och stil kan framföra kritik på ett mer konstruktivt och mindre nedvärderande sätt i sammanhanget. Fast jag har säkert missuppfattat situationen. Underbarn som Mozart hade säkert hittat på en underbar passage. Det är inte lätt att klå hans talang.

Stycket är sparsmakat satt. Jag tycker det låter tunt. Funderar på Strausstråkar.

Trevligt att imponera. :) Vad är imponerande med det förresten? Alltså till skillnad från att skapa musik genom att spela det i realtid?

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 16.02.2008, 12:11:37 ---mer liv helt klart behövs. annars rätt snyggt, men vad är det för ljud? tycker det låter lite sisådär...

en toffel, förlåt, taffel? :)

Kan vara det odynamiska som får mig att tänka casio, vet ej.

intressant inmatningsmetod dock :)

--- Slut citat ---

mer liv, check.

Det är samma ljud som förut. The Grand, på softinställning, med svagare velocity.

Casio brukar inte direkt betyda ett gott betyg ljudmässigt. Någon som har ett ruskigt bra/intressant/passande pianoljud så kan jag skicka midi-fil!

Ja, jag tryckte pianot fullt med tofflor och falaffel så det är därför det låter så annorlunda. :P

mhm :) Den är intressant, inmatningsmetoden.

Emulator:
du kanske dock kan tänka på vad andra påpekat..låter det dovt eller osm jag tyckte, lite "billigt" så spelar det ingen roll vad man valt för patch. Däremot så får man ju välja vad man vill :D

:) jag är oxo imponerad att man kan tänka froam och klicka i musik. jag behäver ofta mer taktila metoder :)

fan, testa kankse skicka midifilen så kan vi ju kolla reason pianos :)

equality:
Har lite svårt för de lång pauserna och några "jazz-ackord" gör stilbrott annars mycket Beethoven. Gillar dynamiken (pianissimo - fortissimo). Vackert stycke som kanske skall renodlas mer i sin genre, vet inte riktigt... Ett tillvant öra tenderar nog att bli konservtivt. Mitt öra alltså. Annars för mig obegripligt hur man klicka fram musik.

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 16.02.2008, 12:36:25 ---du kanske dock kan tänka på vad andra påpekat..låter det dovt eller osm jag tyckte, lite "billigt" så spelar det ingen roll vad man valt för patch. Däremot så får man ju välja vad man vill :D

:) jag är oxo imponerad att man kan tänka froam och klicka i musik. jag behäver ofta mer taktila metoder :)

fan, testa kankse skicka midifilen så kan vi ju kolla reason pianos :)

--- Slut citat ---

Det kanske undgick att jag frågade om någon hade ett trievligt ljud så kunde jag gärna skicka midifilen? :) Jag är ute efter ett dovare sound. Sen om ljudet i sig låter tråkigt, well, jag har inget annat i mina lager. Så därför frågade jag om någon hade något bättre. Låter det som att jag inte tänker på vad andra påpekar då? :P

Ah, det att "tänka" fram bitar av musik, kanske är det som kan va imponerande då. :)

Skickar midi!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion