Forum > Demolåtar
Bä bä takamine
Wernborg:
Jippi. Jag har äntligen efter att ha spelat gitarr i 26 år köpt en "riktig" akustisk stålsträngad gitarr.
Den frun dammsög ner från väggen duger inte längre.
Tryckte på rec några gånger. Det blev så här.
Spontanblues.
[mp3=200,20,0,left]http://wernborg.smyr.net/kontrollrummet/akketest.mp3[/mp3]
Hur känns gitarrsoundet? Gurans inbyggda mik har använts.
david.roennlund:
:wub: mysigt wernis....
Tänke först kommentera de fina prasselljuden,visslingarna mm... i bakgrunden, men sen kom jag på att jag har en tjejpolare som går igenom vår fältbiologklubbs ekonomi med mig (över skype) i samma lurar :lol: :lol:
Kanske en anings småbumligt, en liten eq skulle inte sitta fel... annars att skönt ljud!
Bra låt också, sitter och gungar i min kontorsstol B)
equality:
Låter jättebra tycker jag. Inte alls lajnat tråkigt som via min piezomick. Snyggt delay. Sneglat på Takamine länge men man ska väl upp över tie lapp va?
Wernborg:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 15.02.2008, 00:18:26 --- :wub: mysigt wernis....
Tänke först kommentera de fina prasselljuden,visslingarna mm... i bakgrunden, men sen kom jag på att jag har en tjejpolare som går igenom vår fältbiologklubbs ekonomi med mig (över skype) i samma lurar :lol: :lol:
Kanske en anings småbumligt, en liten eq skulle inte sitta fel... annars att skönt ljud!
Bra låt också, sitter och gungar i min kontorsstol B)
--- Slut citat ---
Haha. Underbart. Du får göra en real-time-remix.
Bumligt kan det va. Ja visste att ja inte skulle mixa i mina 19-kronors freestyle-lurar.
--- Citat från: eq ---Låter jättebra tycker jag. Inte alls lajnat tråkigt som via min piezomick. Snyggt delay. Sneglat på Takamine länge men man ska väl upp över tie lapp va?
--- Slut citat ---
:wub: Skönt att få godkänt från dig. Du har ju alltid bra akke-sound själv så....
Den jag köpte var en EG520S. Gick på 6750:- och är mycket prisvärd tycker jag än så länge.
Larsson:
jag är verkligen inget fan av linad akustisk gitarr..
fast det låter bra ändå..linad till trots
fast jag är nyfiken på hur den kan låta mickad..och med lite tur kanske man får höra det åxo snart!!
skönt blues gung i övrigt!!
/Larsson
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida